מנכ"ל טוויטר מודה: "אי אפשר להבין את החוקים שלנו"

במהלך שימוע בפני בית הנבחרים, דורסי הודה כי הכללים של טוויטר אינם ברורים למשתמש הממוצע • השימוע הופרע ע"י אקטיביסטית של הימין הקיצוני בארה"ב, לאורה לומר, שהאשימה את דורסי בהטיה פוליטית

ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי השתתף אמש בשני שימועים בקונגרס האמריקאי. השימוע הראשון של דורסי נערך בוועדת המודיעין של הסנאט, ובמהלכו הופנו שאלות אליו ואל מנהלת האופרציה של פייסבוק, שריל סנדברג, ואילו בשימוע השני שנערך בוועדת המסחר והאנרגיה של בית הנבחרים דורסי השתתף לבדו. נושא השימוע היה "אחריותיות ושקיפות בטוויטר".

גרג וולדן, יו"ר הוועדה אמר בדברי הפתיחה של השימוע כי "אנחנו והציבור האמריקאי רוצים להבין טוב יותר איך טוויטר קובעת מתי להשעות או לחסום משתמש", ואם היא עושה זאת ללא הטיות.

במהלך השימוע בפני בית הנבחרים, דורסי הודה כי הכללים של טוויטר אינם ברורים למשתמש הממוצע. "אני מאמין שאם תשב היום עם כוס קפה ותעבור על החוקים שלנו, אתה לא תוכל להבין אותם", אמר דורסי לחבר קונגרס.

דורסי נשאל על תמונה שפורסמה בטוויטר במהלך סוף השבוע, בה נראית מייגן מקיין, בתו של ג'ון מקיין, כשאקדח מופנה כלפיה בעודה ניגשת לארון הקבורה של אביה. התמונה שותפה פעמים רבות ולא הוסרה במשך שעות, ככל הנראה עד שתלונות של בן דומנך, בעלה של מקיין, הפכו לוויראליות. חבר הקונגרס מייקל בורגס אמר לדורסי כי "אני מבין שיש אלגוריתמים, איזונים ובלמים. אבל באמת שלא היו צריכות לעבור שעות כדי לתת לדבר כזה מענה". דורסי הסכים, ואמר כי תגובת טוויטר הייתה "לא מקובלת". הוא אף הוסיף כי "אני לא רוצה להשתמש בגודל של הפלטפורמה שלנו בתור תירוץ למקרה הזה".

בנקודה אחרת דורסי אמר כי "עלינו לבנות טכנולוגיה כדי שלא נצטרך להמתין לדיווחים", וכי "בטווח הרחוק, צריך להסיר מהקורבנות את העול שהם אלה שחייבים לדווח".

נציג הקונגרס דיוויד מקינלי הציג בפני דורסי מודעות בטוויטר למכירת סמים, שלא סוכלו ע"י האלגוריתמים של החברה. "במקומך הייתי מתבייש בזה" אמר.

נציג הקונגרס הטקסני ג'ו ברטון אמר לדורסי כי "אתה לא נראה כמו שמנכ"ל אמור להיראות, עם הזקן הזה". דורסי הגיב בהומור ואמר כי "אמא שלי הייתה מסכימה איתך", וברטון צחק.

חלק מהנציגים העריכו את ההתנהלות של דורסי בשימוע, שענה בכנות לשאלות רבות, לקח אחריות ולא ניסה להתחמק. נציג הקונגרס בילי לונג אמר למנכ"ל טוויטר כי "אני חושב שקל להבין למה אתה אדם מצליח כל כך. הרבה אנשים מגיעים לשימועים האלה, אחרי שהם עברו אימונים והכנות בהם אמרו להם איך להתנהג. זה די ברור שאף אחד לא הנחה אותך. אתה מי שאתה, וראו את זה היום", סיכם.

לאחר שמפיץ תיאוריות הקונספירציה אלכס ג'ונס הגיע לשימוע הראשון כדי למחות נגד הבכירים ברשתות החברתיות, גם השימוע השני הופרע ע"י אקטיביסטית של הימין הקיצוני בארה"ב, לאורה לומר. לומר האשימה את דורסי בהטיה פוליטית בצעקות, וצילמה את עצמה תוך כדי כך, עד שהוצאה מהאולם.