או.פי.סי חתמה חוזה של 300 מיליון דולר לתחנת הכוח צומת

מניית או.פי.סי אנרגיה, הנמצאת בבעלות קנון של עידן עופר, עולה היום על רקע החתימה על ההסכם, שעל פיו, תקים החברה היפנית מיצובישי היטצ'י פאוור את תחנת הכוח ותספק לה טורבינות גז תעופתיות ושירותי תחזוקה • מיצובישי התחייבה להשלים את הפרויקט בתוך שנתיים וחצי מאישור תחילת העבודות

מניית חברת או.פי.סי OPC אנרגיה, הנמצאת בבעלות קנון  של עידן עופר, עולה ביותר מ-4% על רקע הדיווח של החברה לבורסה על חתימת ההסכם בהיקף הכולל של 300 מיליון דולר להקמת תחת הכוח "צומת". מי שתקים ותתכנן את תחנת הכוח זו שותפות EPC האמריקאית הנמצאת בבעלות מלאה מיצובישי היטצ'י פאוור סיסטמס מיפן.

בחברה החליטו להמשיך בהקמת הפרויקט למרות המלצת ועדת הריכוזיות מלפני שנה שלא להעניק לה את הרישיון המותנה המבוקש לייצור חשמל בתחנת הכוח. על פי הדיווח של החברה לבורסה, צו העבודות צפוי להינתן במועד הסגירה הפיננסית של הפרויקט אשר צפויה במהלך שנת 2019. הסגירה הפיננסית מותנית בין היתר בקבלת רישיון ואישור ועדת הריכוזיות וכי אין וודאות שאישור זה יתקבל. עד למועד הסגירה הפיננסית, מיצובישי תבצע תכנון מפורט ופעולות נוספות לצורך קבלת היתר בנייה.

על פי ההסכם שנחתם אמש EPC תקים את תחנת הכוח, ותספק לה טורבינות גז תעופתיות מסוג מתקדם וכן שירותי תחזוקה מסוימים לטורבינות. EPC התחייבה להשלים את הקמת התחנה תוך פרק זמן של שנתיים וחצי ממועד קבלת צו תחילת העבודות.

או.פי.סי אנרגיה נערכת להקמת תחנת כוח קונבנציונלית גמישה במחזור פתוח, מבוססת על גז טבעי, בהספק של כ-400 מגה וואט. הצורך בהקמת תחנות כוח גמישות מסוג זה עולה ככל שמערכת החשמל עוברת לייצור באנרגיות מתחדשות. על פי הערכות, תחנת הכוח צפויה לפעול במהלך שנת 2022.