עבריין מס שנמלט במשך 7 שנים נתפס בארון הבגדים של בת זוגו

לבקשת רשות המסים, בית המשפט הורה על מעצרו עד תום ההליכים נגדו, בעקבות החשש הכבד להימלטותו

העלמת מס / איור: יזהר כהן
העלמת מס / איור: יזהר כהן

7 שנות בריחה מרשויות המס הסתיימו השבוע בתפיסת עבריין מס מורשע בארון הבגדים של בת זוגו: מיכאל מדני, שנמלט לפני שבע שנים, לאחר שהורשע בהתחמקות מתשלום מס בהיקף של כ-585 אלף שקל, נעצר השבוע על-ידי חוקרי רשות המסים, בשיתוף חוקרי משטרת ישראל, לאחר שאלה גילו אותו בארון הבגדים של בת זוגו.

סיפורו של מדני מתחיל באוגוסט 2009, אז הגישה נגדו רשות המסים כתב אישום בגין התחמקות מתשלום מס בסך של מעל חצי מיליון שקל. לפי כתב האישום, מדני, שהיה בעליה של חברה לבנייה, שיפוצים וצבע, ביצע עבודות צבע שוטפות באוניברסיטת תל-אביב בין השנים 2000-2007, בתמורה לכ-4 מיליון שקל כולל מע"מ. אולם, נטען באישום, בדוחותיו התקופתיים למע"מ דיווח מדני על אפס עסקאות, וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

התיק התנהל בפני השופטת דניאלה שריזלי, וביוני 2011 הורשע מדני בעבירות שיוחסו לו, והתיק נקבע לטיעונים לעונש, לספטמבר אותה שנה. מדני לא התייצב לשמיעת גזר דינו, ולמרות שהוצאו נגדו צווי הבאה, הוא לא אותר על-ידי הרשויות ולמעשה נמלט מאימת הדין.

כל מאמצי רשות המסים לאתרו לאורך השנים - על-ידי איסוף מידע דרך מכריו ודרכים נוספות - העלו חרס. זאת, עד שלאחרונה התקבל מידע מודיעיני חדש במשרדי רשות המסים, אשר בעקבותיו יצא שלשום צוות משולב של מע"מ גוש דן ומחלקת חקירות מע"מ תל-אביב, בסיוע משטרת ישראל, אל מקום הימצאו הפוטנציאלי של מדני - והוא אכן אותר במקום הנטען. אותו מקום היה בית מגורי בת זוגו, ומדני, שמיוצג כיום על ידי עו"ד יוסי חמצני, נתפס כשהוא מתחבא בארון הבגדים. זוגתו ניסתה להסתירו, והוא אף התנגד למעצר, אך לבסוף הוא הוצא מהארון.

עם המעצר הגישה המחלקה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים בקשה לעצור את מדני עד תום ההליכים נגדו, בעקבות החשש הכבד להימלטותו, שוב, מהדין; ושופט בית משפט השלום בתל-אביב, רועי פרי, נעתר לבקשה והורה על מעצרו.

התיק כולו, לרבות כתב האישום, נוהל על-ידי עו"ד לו ענבר מהמחלקה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים.