פלאפון מעדכנת: "הרשת חזרה לתפקוד שגרתי ויציב"

(עדכון) - פלאפון מקפיאה העבודה עם HP על המתג החדש • היום בשעות אחר-הצהריים שוב התקשו לקוחות רבים ברשת פלאפון להוציא לוקבל שיחות • פלאפון: "החברה ממליצה ללקוחות שעדיין חווים קשיים בזמינות לכבות ולהדליק את המכשירים הניידים"

מנכ"ל פלאפון רן גוראון \ צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל פלאפון רן גוראון \ צילום: שלומי יוסף

חברת פלאפון דיווחה לפני זמן קצר כי הרשת שלה חזרה לתפקוד שגרתי ויציב. לכן, האירוע שהחל היום (ג') אחר-הצהריים הסתיים נכון לשעה זו.

עוד נמסר מהחברה כי "צוותי הנדסה של החברה ומומחים מטעם חברת HP ממשיכים לנטר ולעקוב אחר ביצועי הרשת".

זאת, לאחר שאחרי הצהריים שוב אירעה תקלה ברשת של חברת פלאפון. לקוחות של החברה דיווחו כי הם חווים קושי להוציא ולקבל שיחות טלפון.

דיווח של אחד הלקוחות של החברה העלה כי הוא אינו מצליח להוציא או לקבל שיחות ובנוסף מתברר כי גם ברשתות הועלו שוב הערכות לגבי תקלה ברשת החברה, מספר ימים לאחר שפלאפון סבלה מתקלה משמעותית. 

ככל הנראה התקלה הייתה שוב במתג ה-HLR , אותו מתג שהחברה שדרגה בתקלה הקודמת ובאמצע התהליך השתבש בו משהו והוא החל לפעול באופן שגוי. מתג ה-HLR של פלאפון הוא מתג של חברת HP , שפלאפון השתמשה בו ברשת ה - CDMA הישנה וברשת הדור הרביעי במקביל.

ה-HLR הוא המתג שמאפיין את הלקוח ומגדיר את כל ההרשאות מולו כגון חבילת הגלישה שלו, מיקומו הפיסי, השירותים שהוא מנוי עליהם ועוד.

בעקבות התקלה החוזרת, פלאפון תוותר בשלב הזה על שדרוג מתג ה-HLR של חברת HP . המשמעות היא שפלאפון חוזרת למתג המקורי של החברה שתיפקד ללא עוררין, והדבר יוביל ככל הנראה לעיכובים בהשקות של כמה פיצ'רים שהחברה תיכננה להשיק בחודשים הקרובים.

בפלאפון טרם החליטו האם להחליף את מתג ה - HLR והחליטו שבשלב הנוכחי הם לא לוקחים סיכון נוסף ומשיבים את המערכת הישנה לתפקוד מלא. בימים האחרונים ניסו צוותים של פלאפון ו-HP לעלות על מקור התקלה מהשבוע שעבר אך ללא הואיל.

חשוב להדגיש כי התקלה היום לא בוצעה בעת שדרוג של הרשת אלא התרחשה בפתאומיות וללא כל סימנים מקדימים. זו הסיבה שבפלאפון החליטו לעכב את המשך העבודה עם HP על המתג החדש עד שיתברר באופן סופי מה קרה ומדוע, ואז גם יוחלט האם המערכת תוחלף ותיעשה פנייה לספק חדש.

רשת פלאפון סבלה תקלה בשבוע שעבר בהיקף של כ-20% לפחות מלקוחותיה למשך שעות ארוכות. התקלה בפלאפון החלה בסופ"ש וגלשה ליום ראשון, בעקבות שדרוג ברשת שהלך והסתבך ובסופו הפיל מתג מרכזי וחשוב. 

מפלאפון נמסר: "בשעה האחרונה נרשמים שיבושים ברשת פלאפון. החברה מבצעת בדיקות מקיפות להערכת המצב. נמשיך לעדכן בשעה הקרובה. החברה עדכנה את משרד התקשורת בנוגע לשיבושים". 

כשעה לאחר שלקוחות החלו לדווח על התקלה הודיעה פלאפון כי "חברת פלאפון מודיעה על שיפור ניכר ביציבות הרשת ובתפקודה, לאחר הודעתה על שיבושים בשעה החולפת. החברה ממליצה ללקוחות שעדיין חווים קשיים בזמינות לכבות ולהדליק את המכשירים הניידים".