גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מארק ולין ובניוף רוכשים את מגזין "טיים" ב-190 מיליון דולר

בני הזוג רוכשים את המגזין באופן אישי, ללא קשר לחברת סיילספורס שייסד בניוף ושבראשה הוא עומד ● הניהול היומיומי וההחלטות העיתונאית יישארו בידי ההנהלה הנוכחית של "טיים"

מארק בניוף / צילום: רויטרס
מארק בניוף / צילום: רויטרס

השבועון "טיים" קיבל בית חדש. כמעט 8חודשים אחרי שחברת מרדית השלימה את רכישתו, היא הסכימה למכור אותו ב-190 מיליון דולר למארק בניוף, אחד ממייסדי אתר סיילספורס, ולרעייתו לין בניוף.

המכירה המוצעת צפויה להיסגר בתוך 30 יום. בני הזוג בניוף רוכשים את "טיים" כאנשים פרטיים, וההסכם אינו קשור לחברת מחשוב הענן וקשרי הלקוחות סיילספורס, שבניוף מכהן כיו"ר ומנכ"ל משותף שלה. לפי הודעתם לעיתונות, הם לא יהיו מעורבים בניהול היומיומי של העיתון ובהחלטות עיתונאיות, ואלה ימשיכו להיות תחת ההנהלה הנוכחית של "טיים".

"כוחו של 'טיים' תמיד היה בדרכו הייחודים לספר את סיפורם של אנשים ונושאים שמשפיעים על כולנו ומחברים בינינו", צייץ בניוף בטוויטר. "זו תיבת אוצר של ההיסטוריה והתרבות שלנו. אנו רוחשים כבוד עמוק לארגון, ולכבוד הוא לנו להיות חלק במותג האייקוני הזה".

בני הזוג אופטימיים לגבי ציבור הקוראים הרחב של השבועון ועסקי הווידאו המתרחבים שלו. "הכוח של 'טיים' הוא כתיבה ייחודית של סיפורים על אנשים ונושאים שמשפיעים עלינו ומתחברים לכולנו", אמרה לין בניוף.

בני הזוג בניוף הם האמידים התורניים מעולם הטק שקונים מגזין חדשות מסורתי. ב-2013 מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, קנה את היומון "ושינגטון פוסט". בשנה שעברה קנתה לורין פאואל ג'ובס, אלמנתו של טייב ג'ובס, את השליטה במגזין "אטלנטיק" באמצעות הארגון אמרסון קולקטיב. 

צעד חיוני

"מה שמשותף לעולם הוא האמונה בעיתונאות", אמר רובין סטיינברג, יועץ תקשורת.

סיילספורס, חברת תוכנת מחשוב ענן שמוצריה מיועדים לעסקים, מתחרה ביריבות כמו אורקל ומיקרוסופט. היא קידמה לאחרונה את הנשיא ומנהל התפעול שלה, קית' בלוק, לכהונת מנכ"ל משותף לצד בניוף.

בניוף הוא איש עסקים פעיל מבחינה חברתית. בכמה הזדמנויות הוא דיבר נגד מאמצי המדינה להגביל את זכויות הקהילה הלהט"בית. הוא ואשתו נחשבים גם לנדבנים חשובים.

מכירת "טיים" היא צעד עסקי חיוני למרדית, שמוציאה לאור מגזינים ובהם "פיפל" ו"מגנוליה". מרדית הוציאה למכירה במארס השנה 4 כותרים של חברת טיים - המגזינים "פורצ'ן", "טיים", "מאני" ו"ספורטס אילוסטרייטד". אבל המכירה לא יצאה לפועל, בגלל הפערים בין שווי המגזינים לפי מרדית ומה שהמשקיעים היו מוכנים לשלם. לפי שעה נמשך המשא-ומתן על מכירת "פורצ'ן", "מאני" ו"ספורטס אילוסטרייטד".

"במשך יותר מ-90 שנה, 'טיים' היה בחזית האירועים והסיפורים המשמעותיים ביותר שעיצבו את השיח העולמי שלנו", כתב טום הרטי, מנכ"ל מרדית, בהודעתו. "אנחנו יודעים ש'טיים' ימשיך להצליח ונמצא בידיים טובות של בני הזוג בניוף".

המכירה היא פרק חדש בחייו של מגזין שהיה אחד הקולות הפוליטיים והתרבותיים החזקים ביותר של ארה"ב, שעמודי השער במסגרת האדומה שלו היו שם נרדף לאירועים החשובים של השבוע. גיליונות מיוחדים, כמו "איש השנה" השנתי ו"טיים 100" של רשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם בכל שנה, הפכו לאירוע תקשורת בפני עצמו.

"ל'טיים' יש תהודה, מפני שהוא הציג תמיד את נקודת ההשקפה של ארה"ב", אמר ריצ'רד סטנגל, העורך לשעבר של השבועון. "הכול היה על הצעת ניתוח, פרסום רעיונות חדשים, עם תחכום וליטוש".

סטנגל הביע ביטחון שהשבועון ימשיך להתקיים, והשווה אותו ל"נכס קלאסי על שפת הים". 

ירידה בתפוצה

בניהולה של חברת טיים, השבועון ניסה לקצץ עלויות דפוס ולהשקיע בהזדמנויות דיגיטל. תפוצת "טיים" ירדה בצורה דרסטית ל-23 מיליון גיליונות בששת החודשים ינואר-יוני השנה, לפי "ברית המדיה המבוקרת", מ-3 מיליון גיליונות בתקופה המקבילה ב-2017.

בו-זמנית, ציבור משתמשי מהדורת הדיגיטל עלה ל-31.7 משתמשים ייחודיים ביולי השנה, מכמעט 27.4 מיליון משתמשים ביולי 2015, לפי מדידה של comScore.

משקיף ותק בתחום התקשורת אמר שהבעלים החדשים יצטרכו להחליט באיזו תדירות לפרסם את מהדורת הדפוס, ואיך להמשיך להסתגל לקוראים שהתרגלו לדיווחי חדשות קצרים וממוקדים יותר. "הם יצטרכו לספק יתר מידע בפחות זמן ובפחות שטח", אמר סמיר חוסני, מנהל המרכז לחדשנות במגזינים באוניברסיטת מיסיסיפי. 

"הרבה מעבר לשבועון"

"טיים" הוקם על-ידי בוגרי אוניברסיטת ייל הנרי לוס ובריטון הדן במארס 1923 ונמכר במחיר של 15 סנט לגיליון. תפוצתו הייתה 9,000 גיליונות צנועים, לפי היסטוריה שנכתבה על-ידי רוברט אלסון. המגזין עזר להביא את הסיפורים הגדולים ביותר של היום אל הסלון של האמריקאים, עם כתבות שער על הו צ'י מין (מנהיג וייטנאם הקומוניסטית המנוח) ב-1954, מבט על המועמד לנשיאות ג'ון קנדי ב-1960 ופרופיל של הבמאי ספייק לי באותה שנה.

"זמן רב, להיות על שער המגזין 'טיים' היה חותמת האישור שאתה במרכז התודעה האמריקאית", אמר רוברט תומפסון, פרופסור לתקשורת ותרבות פופולרית באוניברסיטת סירקיוז.

תומפסון העריך כי לנוכחות האינטרנטית של "טיים" אין את אותה היכולת לרכז את תשומת-הלב באוקיינוס של מקורות חדשות מקוונים. הוא טוען, עם זאת, כי "טיים" עדיין מציע ערך בסיוע לצרכנים להבין את מחזורי החדשות היומיים.

"עשינו הרבה כדי לשנות את המותג בשנים האחרונות, כדי שיהיה הרבה מעבר לשבועון", אמר אדוארד פלסנתול, העורך הראשי של "טיים". הוא הוסיף כי העסק הוא "רווחי בצורה סולידית".

מרדית לא מפרסמת פרטים כספיים על ביצועי המגזינים שלה, וכך נוהגת גם חברת טיים.

במכתב לעובדי החברה כתב פלסנתול כי בני הזוג בניוף כבר קוראים לשבועון "לחשוב בגדול ולטווח הארוך". "איך ייראה 'טיים' בשנת 2030? מה תהיה המשמעות שלו לאנשים בעוד עשרות שנים?", הוא כתב.

עוד כתבות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

השופטים בבית הדין לצדק של האג / צילום: Reuters, Piroschka van de Wouw

בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה

לפי דיווח בסוריה ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק • מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן וגרנות הגליל, ירי נוסף גם לראש הנקרה • עדכונים שוטפים

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות