הסכם קיבוצי ראשון נחתם בבית ההשקעות פסגות

ההסכם, שנחתם אתמול לאחר חודשים ארוכים של סכסוך עבודה בפסגות, יהיה בתוקף עד לסוף שנת 2022 • על עקרונות ההסכם הוחלט בתחילת ספטמבר, אז נמסר כי במסגרתו שכר העובדים יעודכן בארבע פעימות, ובמסגרת הפעימה הראשונה ישולמו תוספת שכר שנתיות בשיעור ממוצע של 3%

יו"ר פסגות, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ויו"ר ועד עובדי פסגות, שלומי לוגסי / צילום: בית ההשקעות פסגות
יו"ר פסגות, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ויו"ר ועד עובדי פסגות, שלומי לוגסי / צילום: בית ההשקעות פסגות

חודשים ארוכים של סכסוך עבודה, המלווה בהשבתות ועיצומים, באו לקצם כשהנהלת בית ההשקעות פסגות ונציגות העובדים (המאוגדים על-ידי ארגון כוח לעובדים) חתמו יחדיו על הסכם קיבוצי.

הסכם זה הוא הראשון בחברות מקבוצת פסגות בית השקעות, והוא יהיה בתוקף עד סוף שנת 2022. על עקרונות ההסכם הוחלט בתחילת החודש, אז נמסר כי במסגרתו שכר העובדים יעודכן בארבע פעימות ובמסגרת הפעימה הראשונה ישולמו תוספת שכר שנתיות בשיעור ממוצע של 3%.

כמו כן, הצדדים סיכמו כי "לאחר החתימה על ההסכם הקיבוצי יחולק מענק חתימה לעובדים, תינתן תוספת תשלום בגין דמי הבראה, תשלום על שעות נוספות בשיעור של 150% לעבודה בימי שישי לעובדים זכאים, תוענק השתתפות במימון ביגוד לעובדי שטח, סבסוד ארוחת צהריים במשרדי החברה, כמו גם סבסוד לקייטנות לילדי העובדים, קרן השתלמות החל מתום שנת העבודה הראשונה, שני ימי הצהרה בשנה, דמי מחלה בשיעור של 100% לעובדים הזכאים החל מהיום הראשון, ערכת ביה"ס לילדי כיתה א', ערכת גיוס לצבא, שי לעובדים בוותק של 10 שנים ולעובדים בוותק של 20 שנים".

העקרונות כוללים גם את "הגדלת השי לחגים ואירועים מיוחדים, יינתנו בדיקות סקר מנהלים אחת לשנתיים (מעל גיל 45), ופסגות תשתתף בשכר לימודי אקדמאי וקורסים מקצועיים לעובדים, תעניק הטבות בדמי ניהול לעובדים וכן יערכו אירועי רווחה שנתיים כולל לינה".

מפסגות נמסר כי ההסכם משלב בין הרצון להעניק תוספות שכר והטבות משמעותיות לעובדים, לבין הצורך לגלות אחריות מלאה כלפי החברה ולניהול כספי לקוחותיה. הנהלת החברה מסרה כי "אנו שמחים ומברכים על חתימת ההסכם הקיבוצי. זהו נדבך נוסף במגוון פעולות שאנו מבצעים לחיזוק עובדי פסגות. עובדינו מהווים חלק מכריע בחוסנו של בית ההשקעות. יחד נמשיך לשמור על פסגות כבית ההשקעות הגדול והמוביל בישראל".

בית ההשקעות פסגות נמצא בבעלות קרן אייפקס ישראל. מנכ"ל פסגות הוא ברק סורני, ומיכל עבאדי-בויאנג'ו מכהנת כיו"רית. יו"ר נציגות העובדים הוא שלומי לוגסי.

שלומי לוגסי, יו"ר ועד העובדים, מסר עם חתימת ההסכם כי "לאחר תהליך ממושך אני שמח מאוד שהגענו להסכמות. ההון האנושי בחברה מהווה בסיס חשוב לשגשוגה ואני מאמין שבשיתוף פעולה אנו עתידים להמשיך ולהביא הישגים, אשר יצעידו יחד את החברה קדימה ויצדיקו את היותנו בית ההשקעות הגדול והמוביל בישראל. אני מבקש להודות לחבריי לנציגות העובדים ולארגון כוח לעובדים אשר עמלו להגיע לסיכום ההבנות, וכן למנכ"ל החברה, מר ברק סורני, על מעורבותו האישית והחשובה להשגת ההסכם. בקרוב תיערך מסיבה לרגל חתימת ההסכם הקיבוצי".

תהליך המו"מ לווה על-ידי עו"ד אלי כהן, שותף במשרד בני כהן ושות', שייצג את ועד העובדים, ועו"ד דורית פרצ'יק ייצגה את הנהלת חברות הקבוצה יחד עם עו"ד דפנה שמואלביץ ועו"ד רן גפטר חרמש ממשרד עו"ד רובין שמואלביץ.