וולמארט מזהירה כי המכסים על סין יגרמו לה לייקר מוצרים

ענקית הקמעונאות שלחה מכתב לנציב הסחר של ארה"ב, ובו הביאה דאגה ממלחמת הסחר עם סין • "אנחנו מאוד מדואגים מהשפעת המכסים על סין על העסקים שלנו, הלקוחות שלנו, המלאי שלנו ועל כלכלת ארה"ב עצמה"

סניף וולמארט בניו ג'רסי \ צילום: רויטרס
סניף וולמארט בניו ג'רסי \ צילום: רויטרס

ענקית הקמעונאות וולמארט הודיעה כי היא עלולה להקפיץ את מחיריה אם ממשל טראמפ יטל מכסים נוספים על מוצרי סיניים, כך לפי מכתב שכתבה החברה לנציב הסחר של ארה"ב רוברט לייטייזר. 

המכתב מגיע ימים ספורים לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי הוא מתכוון להטיל מכסים על מוצרים סינים בהיקף 200 מיליארד דולר. וולמארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, ציינה כי המכסים האלו ישפיעו על המחירים של כל מוצריה - ממוצרי מזון, דרך מוצרי שתייה ועד למוצרים לטיפוח אישי. 

"בתור רשת הקמעונאות הגדולה בארה"ב וקונה גדולה של סחורה המיוצרת במדינה, אנחנו מאוד מדואגים מהשפעת המכסים על סין על העסקים שלנו, הלקוחות שלנו, המלאי שלנו ועל כלכלת ארה"ב עצמה", נכתב במכתב של וולמארט ללייטייזר. ברשימת המוצרים שעלולים להיות מושפעים וולמארט כללה גם גרילי גז, אופניים ותאורה לחג המולד.

ביום שני החריף טראמפ את מלחמת הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג. הוא הורה להטיל מכסי יבוא בשיעור 10% על שורה ארוכה של מוצרים מסין בשווי 200 מיליארד דולר. בנוסף, טראמפ הזהיר, שיש לצפות להסלמה נוספת: המכסים יועלו לרמה של 25% בתחילת 2019. סין צפויה להגיב בצעדים משלה, והודיעה כי תטיל מכסים על סחורה אמריקאית בשווי 60 מיליארד דולר שיכנסו לתוקף בדיוק באותו התאריך שבו יופעלו הצעדים האמריקאים.