רוסיה תספק לסוריה טילי S-300 נגד מטוסים בתוך שבועיים

שר ההגנה הרוסי ציין כי המערכת "תגביר בצורה משמעותית את יכולת הקרב של הצבא הסורי" • במהלך השנים האחרונות היו מאמצים רבים מצד ישראל לשכנע את הרוסים לא לספק את המערכת לסוריה

טילי S-300 / צילום: רויטרס
טילי S-300 / צילום: רויטרס

רוסיה תספק טילי S-300 נגד מטוסים לסוריה בתוך שבועיים, כך לפי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו. "המערכת תגביר בצורה משמעותית את יכולת הקרב של הצבא הסורי", אמר שויגו.

זאת שבוע לאחר שמטוס סיור ועליו 15 אנשי צוות הופל בשוגג על ידי צבא סוריה. רוסיה האשימה את ישראל באחריות לתאונה, לאחר שמטוסי חייל האוויר הישראלי תקפו בסוריה. שויגו ציין כי המערכת, שיקבל הצבא הסורי, תוכל לזהות כלי טיס רוסים. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני שבוע עם נשיא רוסיה לדימיר פוטין בעקבות הפלת המטוס. בשיחה הוא הביע צער בשם מדינת ישראל על מותם של 15 החיילים הרוסים, אך אמר שהאחריות להפלת המטוס מוטלת על סוריה. 

במהלך השנים האחרונות היו מאמצים רבים מצד ישראל לשכנע את הרוסים לא לספק את המערכת לסוריה. זאת מאחר שמדובר במערכת שעלולה להגביל את חופש הפעולה האווירי של ישראל. כמו כן, בעבר דווח כי חיל האוויר הישראלי התאמן ביחד עם חילות אוויר ידידותיים באירופה בניסיון להכיר יותר את המערכת הזאת ולהתכונן לקראת הפעלתה באזור.