"קליטה גרועה, סוללה מאכזבת": האם אייפון XS הוא פלופ?

לדברי משתמשים בארה"ב, מדובר בבעיית קליטה נרחבת שאינה מאפיינת לקוחות של חברת סלולר ספציפית • כעת הם ממתינים לעדכון תוכנה

אייפון XS ואייפון XS Max, הטלפונים החדשים של אפל, הושקו בסוף השבוע במדינות נבחרות בעולם. לישראל הם אמורים להגיע רשמית באמצע אוקטובר, ובדיקה ראשונית של "גלובס טק" בברלין מצאה שהם מציעים שיפורים מורגשים במצלמה, ותצוגה מעולה לצפייה בסרטונים. ואולם, אתמול פורסמו שני דיווחים מאוד לא מחמיאים על ביצועי המכשירים בשטח.

באתר The Verge דווח כי חלק מהמשתמשים שכבר רכשו את האייפונים החדשים דיווחו על קליטה סלולרית וקליטת Wi-Fi גרועה, ועל קצב תעבורה איטי משמעותית בהשוואה לדגמי האייפון הישנים. לדברי משתמשים בפורום התמיכה של אפל, בפורומי MacRumors וב-Reddit, מדובר בבעיה נרחבת, שהתעוררה בכל חלקי ארה"ב ואינה מאפיינת לקוחות של חברת סלולר ספציפית.

הבעיה מתסכלת בייחוד כיוון שאייפון XS אמור להעביר נתונים בקצב מהיר משמעותית ב-WiFi ו-LTE בהשוואה לאייפון X, על פי ניסויי תעבורה שערכה חברת SpeedSmart. בתחתית המכשירים אף שולב כבל אנטנה חדש שאמור לשפר את הקליטה. כעת מחכים המשתמשים לעדכון תוכנה בתקווה שיפתור את בעיות הקליטה, ומקווים שלא מדובר בבעיית חומרה רצינית בסגנון שערוריית אנטנה-גייט שפגעה בהשקת אייפון 4.

בתוך כך פרסם האתר Tom's Guide בדיקה מדוקדקת של ביצועי הסוללה באייפונים החדשים. באירוע חשיפתם טענה אפל שחיי הסוללה של אייפון XS ארוכים בחצי שעה משל אייפון X, ושאייפון XS Max עוקף אותו את הדגם הישן בשעה וחצי. אלא שלפי הבדיקה המציאות שונה: אייפון XS פעל ברציפות 9 שעות ו-41 דקות במהלך הבדיקה, ואייפון XS Max פעל 10 שעות ו-38 דקות. בניגוד להצהרות החברה, אייפון X דווקא החזיק מעמד זמן רב יותר - 10 שעות ו-49 דקות. המכשירים פעלו באותו מצב: חיבור סלולרי פעיל ובהירות תצוגה קבועה (150 ניטים).

בהשוואה למכשירי דגל אחרים, המבוססים על אנדרואיד, חיי הסוללה של אייפון קצרים ב-7 דקות מהממוצע, ושל אייפון XS Max ארוכים ב-50 דקות. מכשירים כמו גלקסי נוט 9, OnePlus 6, Pixel 2 XL ו-Huawei P20 Pro עקפו אותם, אך הם מקדימים את LG G7 ThinQ ואת HTC U12+.