נתניהו: נחלנו הצלחה גדולה במניעת התבססות איראנית בסוריה

רה"מ בפתח המטוס לפני ההמראה לעצרת האו"ם בארה"ב: "מאז האירועים הטרגיים של הפלת המטוס הרוסי, שוחחתי פעמיים עם הנשיא פוטין והבעתי צער עמוק על אובדן החיים" • "נמשיך לפעול למניעת התבססות הצבאית האיראנית בסוריה ונמשיך בתיאום הביטחוני בין צה"ל ורוסיה"

בנימין ושרה נתניהו לפני הטיסה לעצרת האו"ם בארה"ב / צילום: אבי אוחיון, לע"מ
בנימין ושרה נתניהו לפני הטיסה לעצרת האו"ם בארה"ב / צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ג') לכתבים, בפתח המטוס לפני ההמראה לעצרת האו"ם בארה"ב: "ב-3 השנים האחרונות ישראל נחלה הצלחה גדולה מאוד במניעת ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה ומניעת ניסיונות להעביר נשק קטלני לאיראן ולחיזבאללה. אין זה אומר שלא היו חריגות, אבל בסך-הכול הייתה הצלחה גדולה מאוד. עשינו את זה בתיאום מלא עם רוסיה. מאז האירועים הטרגיים של הפלת המטוס, שוחחתי פעמיים עם הנשיא פוטין והבעתי צער עמוק על אובדן החיים. הבוקר כינסתי את הקבינט, שקיבל עדכון מלא על האירועים האחרונים".

נתניהו הוסיף: "גם שרי הקבינט משתתפים בצער העמוק של העם הרוסי. אנחנו נותנים גיבוי מלא לצה"ל. נמשיך לפעול למניעת התבססות הצבאית האיראנית בסוריה ונמשיך בתיאום הביטחוני בין צה"ל ורוסיה. סיכמתי עם פוטין שצוותי עבודה של צה"ל והצבא הרוסי ייפגשו בקרוב להמשך התיאום. נעשה מה שצריך כדי להגן על ביטחון ישראל". 

במטוס הראש הממשלה לעצרת האו"ם בארה"ב יתלוו לנתניהו השרים איוב קרא, מירי רגב וצח הנגבי. יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, וח"כ עמיר פרץ ישהו גם הם באו"ם השבוע ויקיימו שורה של מפגשים פרלמנטריים ומדיניים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמור להיות הנואם הראשון בעצרת האו"ם בעוד כשעה וחצי (09:00 שעון ניו-יורק).