חברת הגנת הסייבר Source Defense גייסה 10 מיליון דולר

את הגיוס הובילו קרן JVP, שביצעה את ההשקעה הראשונה בחברה, וקרן Allegis Cyber מקליפורניה שמתמחה בהשקעה בחברות סייבר

חברת הגנת הסייבר Source Defense הישראלית סגרה גיוס בסבב A בהיקף 10 מיליון דולר. את הגיוס הובילו קרן JVP, שביצעה את ההשקעה הראשונה בחברה, וקרן Allegis Cyber מקליפורניה שמתמחה בהשקעה בחברות סייבר. כמו כן השתתפו בגיוס וגם קרן Global Brain היפנית ו-Connecticut Innovations, זרוע השקעות ההון סיכון של מדינת קונטיקט בארה"ב. החברה, שפועלת בחממה הטכנולוגית JVP Cyberlabs בבאר-שבע, גייסה עד כה 1.1 מיליון דולר מהשקעה של JVP ורשות החדשנות.

הטכנולוגיה שפיתחה סורס דפנס נועדה להגן על משתמשים מפני החשש הגדול: גניבת פרטים כמו מספרי כרטיסי אשראי בעת הזנתם לטפסים מקוונים. בניגוד למרבית החברות שפועלות לאיתור הפריצות והחולשות, הטכנולוגיה של סורס דפנס פועלת למניעת היכולת של קודים זדוניים המושתלים באתר לגרוף את פרטי המשתמשים.

בשיחה עם "גלובס" אומר אביטל גרושקובסקי, מייסד משותף וסמנכ"ל מוצר ושירותים מקצועיים בחברה, כי הסכום שגויס יאפשר לחברה להתמקד מעתה בהרחבת השיווק והמכירות: "עד עכשיו פיתחנו הרבה, ומעכשיו זה מכירות מכירות. אנחנו נגדיל את מערך הפיתוח שלנו, כולל משרד חדש בפארק אפק בראש-העין ובסטמפורד, קונטיקוט. אנחנו נערכים לחדירה אגרסיבית לשוק ובמקביל להוספת תכונות למוצר".

בין לקוחות החברה: אתרי מסחר אלקטרוני, בנקים, חברות אשראי, נופש ונסיעות. כעת מתקדמת החברה לקראת חתימה עם חברות בינלאומיות משמעותיות בתחום כרטיסי האשראי בישראל ובעולם, בנקים וחברות תעופה, ששמותיהן לא נמסרו. "ניסינו לחשב את גודל השוק והגענו למספרים אדירים של בנקים ואי-קומרס בסכומים שנראים דמיוניים", אומר גרושקובסקי.

יואב צרויה, שותף כללי בקרן JVP, אומר ל"גלובס" כי סורס דפנס הצליחה למצוא פיתרון לבעיה שאפילו גוגל נכשלה בניסיונה לפתור אותה: טכנולוגיה שמאפשרת למנוע תקיפות של משמשים שבעלי האתרים כלל אינם מודעים אליהן. "מדובר בשני יזמים מאוד אמביציוזיים, שבאו בגישה טכנולוגית חדשה והצליחו לייצר טכנולוגיה פורצת דרך לא רק בצד האבטחתי, אלא שהם גם מאפשרים לאנשי השיווק והמוצר לקבוע איך יראה האתר ללא צורך להתחשב בצוואר הבקבוק של שיקולי האבטחה".

לדברי צרויה, המשקיעים שגייסה JVP בסבב הזה מעידים על הפוטנציאל הטמון בחברה: "קרן Global Brain היפנית מייצגת משקיעים אסטרטגיים מהמובילים בתחום האינטרנט ביפן, ו-Allegis Cyber היא קרן שמתמחה בעולם הסייבר, מהטובות בארה"ב. המעורבות שלהם מעידה על הצבעת אמון בחברה וביכולותיה. הפוטנציאל העסקי של החברה מאוד משמעותי, חוצה ורטיקלים, ובהם בנקאות, סחר אלקטרוני, בריאות דיגיטלית, גיימינג. החברה בונה אסטרטגיה שתוקפת את השוק ורטיקל אחר ורטיקל, לקוחות מהשורה הראשונה של הגופים הפיננסים, חברות תעופה וכרטיסי אשראי".

אז אנחנו מסתכלים על חברה שתהפוך לחד-קרן בתוך שנתיים?

"מאוד מוקדם להגיד אם החברה תצליח, אבל אין ספק שיש פה את המרכיבים שאנחנו אוהבים לראות, שדרושים כדי לבנות חברה משמעותית".

הטכנולוגיה של סורס דפנס ממוקדת בסקריפטים, אותם קטעי קוד שבעלי אתרים מצרפים לדפי האתר שלהם כדי לאפשר העלאת מודעות, חלונות צ'אט, מעקב גולשים ועוד. האקרים מסוגלים לפרוץ לסקריפטים האלה ובאמצעותם לשלוט ולאגור את כל פרטי הגולשים שהוזנו לטפסים באתר, וכל זאת ללא ידיעת הגולש או בעל האתר. מדובר באתרים העוסקים במידע רגיש, כמו אתרי סחר, אתרי בנקים וכרטיסי אשראי או אתרי מידע רפואי. בחלק מהמקרים מדובר גם בחולשה שמפירה את כללי ה-GDPR האירופאי.

הפריצות שזכו לכותרות גדולות לאתרי Delta Ticketmaster ובריטיש איירוויס, בסט ביי וסירס נעשו בשיטה זו, ובהן נגנבו נתונים של מאות אלפי כרטיסי אשראי לאורך שנים. "המערכת שלנו הייתה מונעת את זה ב-100%", אומר גרושקובסקי.

סורס דפנס מספקת פתרון אוטומטי לחלוטין המפקח על הגישה וההרשאות לספקי השירות הפועלים באתר. בדרך זו, הפתרון מבטל את הפוטנציאל לפגיעה מצד ספקי השירות והאקרים שמנצלים חולשות אצל אותם ספקים, גונבים מידע על תשלומים או נתונים חשובים אחרים. ההתקנה והשימוש בפלטפורמה של סורס דפנס היא פשוטה ומהירה הודות למאפיינים הבאים: אינטגרציה פשוטה: בעלי האתר מעתיקים ומדביקים את הקוד של סורס דפנס לדפי ה-HTML, הגדרה אוטומטית של מדיניות הגישה ואבטחה ללא צורך במעורבות מצד הלקוח וניהול בלתי מורגש: סורס דפנס מונעת התקפות בזמן אמת תוך שמירה על שלמות האתר וביצועיו.

חברת סורס דפנס הוקמה ב-2014 על-ידי הדר בלוטרייך, המשמש מנכ"ל, ואביטל גרושקובסקי, סמנכ"ל מוצר ושירותים מקצועיים. מרכז המו"פ של החברה ממוקם בבאר-שבע, וכעת היא מקימה משרדי הנהלה בסטמפורד, קונטיקט, ומרכז מו"פ נוסף בפארק אפק בראש-העין. החברה גם מתכוונת לגייס כעת עובדים רבים עבור שני האתרים החדשים.