הסקטור החדש ב-S&P 500: משלב צמיחה גבוהה ותמחור מושך

השינוי בהרכב מדד S&P 500, שנכנס לתוקפו השבוע, יוצר סקטור חדש בשוק המניות האמריקאי - שירותי התקשורת • הסקטור שמתאפיין באיתנות פיננסית ובנוכחות של מובילות השוק המרכזיות - מהווה גורם מסקרן להשקעה • למדריך השקעה במניות

ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק / צילום:Shutterstock  א.ס.א.פ קרייטיב
ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק / צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

השבוע נכנס לתוקף שינוי משמעותי בהרכב הסקטוריאלי של מדד S&P 500  האמריקאי. בעקבות השינוי, ייווצר סקטור חדש בשוק המניות האמריקאי, סקטור שירותי התקשורת. סקטור זה יאחד את סקטור שירותי הטלקום הקיים (הסקטור הקטן ביותר במדד האמריקאי, המהווה פחות מ-2% ממנו) עם מניות מתחומי האינטרנט, המדיה והבידור הדיגיטלי, ובכך יהפוך לסקטור הרביעי בגודלו ב-S&P 500, בעל נתח של כ-11% משוויו המצרפי של המדד.

מלבד הגדלת נפח הסקטור, מהלך חיובי מבחינת שיקולי הקצאת הנכסים של הגופים המוסדיים, יוביל השינוי להגברת פרופיל הצמיחה של סקטור התקשורת, אשר יכלול חברות בעלות צמיחה דו-ספרתית, כמו ענקיות האינטרנט אלפאבית , החברה האם של גוגל (GOOG/GOOGL), ופייסבוק  (FB), חברות מדיה דיגיטלית (כגון נטפליקס ) וחברות משחקים אינטראקטיביים.

מגמות המאקרו והשינויים הטכנולוגיים תומכים בתזת ההשקעה בסקטור התקשורת החדש. ראשית, הנציגות המובילות בסקטור נהנות מצמיחה דו-ספרתית בפרסום דיגיטלי, הצפוי להגיע אל מעבר ל-50% משוק הפרסום הכללי כבר בשנים הקרובות.

שנית, גם תחומי הטלקום המסורתיים נהנים מחדשנות, לאור שדרוג תשתית הסלולר לדור החמישי (5G) והצעת קשת רחבה יותר של שירותי ערך מוסף עבור לקוחות ארגוניים ופרטיים. שלישית, פרישת שירותי הענן מהווה גם היא מגמה תומכת בסקטור התקשורת. נציגות רבות של סקטור התקשורת החדש, הן בתחומי האינטרנט והן בתחומים המסורתיים, נהנות ממובילות בתחומי פעילותן, וכתוצאה מכך מציגות שיעורי צמיחה גבוהים, לצד רווחיות נאה ותזרימי מזומנים חזקים.

קרן הסל SPDR Communication Services Select Sector
 קרן הסל SPDR Communication Services Select Sector

קרן חדשה בסחירות גבוהה

סקטור התקשורת החדש מהווה לדעתנו שילוב ייחודי של צמיחה גבוהה לאורך זמן, איתנות פיננסית רבה, מובילות שוק של השחקניות המרכזיות ותמחור אטרקטיבי ביחס לשיעורי הצמיחה.

ניתן להשקיע בסקטור באמצעות קרן הסל SPDR Communication Services Select Sector (סימול: XLC), שהושקה לפני שלושה חודשים - עוד בטרם השינוי הצפוי בסקטורים, וכבר צברה נכסים של כ-700 מיליון דולר. בדומה לשאר קרנות הסל ממשפחת SPDR, קרן XLC מתאפיינת בסחירות גבוהה (למעלה מ-20 מיליון דולר ביום) ובדמי ניהול נמוכים של 0.13% בשנה.

בהרכב קרן הסל XLC בולטות מניות האינטרנט הגדולות - מניית פייסבוק (סימול: FB, נתח של כ-17% מנכסי הקרן) ושני סוגי מניות אלפבית (GOOG ו-GOOGL, כל אחת מהווה כ-12% מהקרן).

שאר נציגות קרן XLC הן חברות שירותי הטלקום המובילות בארה"ב Verizon  (סימול: VZ) ו-AT&T (סימול: T), חברות הכבלים קומקאסט  (סימול: CMCSA) ו-Charter Communications (סימול: CHTR), מובילת המדיה המסורתית דיסני  (סימול: DIS) ומובילת המדיה החדשה נטפליקס  (סימול: NFLX), ונוסף על כך חברות משחקים אינטראקטיביים המספקות חוויית בידור דיגיטלי למאות מיליוני הגיימרים ברחבי העולם.

היקף נכסי קרן XLC עדיין נמוך באופן משמעותי לעומת קרנות מקבילות על שאר הסקטורים גדולים של מדד S&P 500, שהינן בעלות נכסים של עשרות מיליארדי דולרים, ובכך ניתן לצפות להגברת עניין המשקיעים בקרן זו בעקבות השינוי במדד. נוסף על כך, סקטור התקשורת החדש מתאפיין ברמת תמחור אטרקטיבית יחסית לשיעורי הצמיחה של החברות המרכיבות את קרן XLC. 

■ הכותב הוא אנליסט האקוויטי הבכיר בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.