גמידה סל הגישה טיוטת תשקיף פומבית לגיוס כ-69 מיליון דולר

על פי ההערכות, ההנפקה תצא לפועל בשבועות הקרובים, והחברה תבקש שווי של כ-300 מיליון דולר לפני הכסף

מעבדה של חברת גמידה סל, מבין החזקותיה של כת"ב / צילום: איל יצהר
מעבדה של חברת גמידה סל, מבין החזקותיה של כת"ב / צילום: איל יצהר

חברת הטיפול בסרטן, גמידה סל, פרסמה טיוטת תשקיף פומבית לקרא הנפקתה בנאסד"ק. החברה יוצאת לגייס 69 מיליון דולר. על פי ההערכות השווי המבוקש יעמוד על כ-300 מיליון דולר לפני הכסף. הגשת טיוטת התשקיף הפומבית כעת, משמעותה שהחברה תפעל להנפיק לפני חגי דצמבר, וככל הנראה תיערך ההנפקה תוך כמה שבועות. חתמי ההנפקה הם BMO Capital Markets ו-RBC Capital Markets. החתמים המשניים הם נידהם ואופנהיימר.

שתי חברות הנסחרות בבורסה בתל אביב הן בעלות מניות משמעותיות בגמידה סל: כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (18.6%) ואלביט מדיקל (18%). עם זאת, מתברר מן התשקיף כי אף אחת מהן אינה בעלת המניות הגדולה בחברה. הגדולה היא חברת התרופות נוברטיס, שבעבר רצתה לקנות את גמידה אך ויתרה על כך, ועברה בשנים האחרונות לשבת על הגדר, אך היא מקפידה לתחזק את חלקה, ככל הנראה כדי לשמור על האפשרות לרכוש את החברה בעתיד. נוברטיס מחזיקה היום 21% בגמידה סל, לאחר שהגדילה את חלקה בגיוס האחרון.

בעלות מניות גדולות נוספות בחברה טרם ההנפקה הן שביט קפיטל (כ-13%), קרן IHCV, המחזיקה 11.3%, וקרן סמארטמיקס (10%), שבשליטת קרן VMS מהונג קונג.

גמידה סל, המנוהלת על-ידי ד"ר ג'וליאן אדמס, מפתחת מוצרים מבוססי תאי גזע, והמוצר הראשון שלה, NiCord, מיועד לטיפול בסרטן הדם. המוצר עבר בהצלחה את שלב I/II של הניסויים הקליניים, שבו נמצא כי הוא משפר את מהירות קליטת השתל בחולים שעברו תהליך של הרס מערכת החיסון ושיקומה מחדש באמצעות השתלת דם טבורי. בניסוי, שכלל 36 חולים, נקלט השתל תוך 21 ימים בממוצע, כחצי מן הזמן הממוצע לקליטת שתל מדם טבורי המוכר בספרות המקצועית. גמידה סל כבר נמצאת במהלך ניסוי שלב III במוצר, ומצפה לתוצאות ב-2019.

עד היום גייסה החברה מעל 100 מיליון דולר, והגיוס האחרון בוצע ביוני 2017 ובו גייסה החברה 40 מיליון דולר לפי שווי של 160 מיליון דולר אחרי הכסף. חברת מג'נטה ת'רפיוטיקס, אשר פועלת פחות או יותר בתחום דומה לזה של גמידה סל אך רחוקה יותר ממנה מן השלב המסחרי, נסחרת לפי שווי של כ-395 מיליון דולר.

על פי התשקיף, לגמידה 28 מיליון דולר. היא שרפה כ-13 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2018, וכ-17.7 מיליון דולר ב-2017 כולה.

ההצלחה תלויה בבעלי השליטה

הצלחתן של הנפקות חברות ביומד ישראליות בחו"ל בשנים האחרונות מושפעת מתמיכת מבעלי השליטה בחברה (למשל מורי ארקין, שתמך בהנפקת חברת סולג'ל). לגמידה סל מספר בעלי מניות חזקים, כאמור.

אלביט מדיקל, אשר גייסה לאחרונה אג"ח להמרה כדי להשיב הלוואה לבעלת השליטה בה והחזירה את הסכום העודף שגייסה לציבור, כבר רמזה בכך שאינה מעוניינת להגדיל את החזקתה בחברה, וכנראה אף לא לשמור על חלקה.

לעומת זאת כת"ב וחברת אקסס של לן בלווטניק, בעל השליטה בכת"ב, עשויים להשתתף בהנפקה. כת"ב מגדילה את חלקה בגמידה סל בשנים האחרונות. היא רכשה לפני מספר שנים 8% מגמידה סל שהיו בבעלות חברת טבע, והשתתפה בגיוס ההון הפרטי האחרון של החברה.

זו תהיה ההנפקה השנייה של חברת פורטפוליו של כת"ב בנאסד"ק בשנה האחרונה. חברת ניאון ת'רפיוטיקס גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של 450 מיליון דולר אחרי הכסף. כת"ב מחזיקה בה 4% אחרי ההנפקה. בלווטניק, אשר מימן באופן פילנתרופי את המחקר שעמד בבסיס החברה, השתתף בהנפקה גם ישירות, והכפיל את החזקתו בחברה. ביולי האחרון גייסה חברה בת נוספת של כת"ב, קאדנט, 40 מיליון דולר בגיוס פרטי, וגם שם השתתף בלווטניק ישירות, מעבר להחזקתו דרך כת"ב.

באשר לנוברטיס, היא מקפידה כאמור בשנים האחרונות לתחזק את הנתח שלה בחברה, ואפילו הגדילה אותו בגיוס האחרון, כך שייתכן שהמגמה תימשך.