סין מתכוונת לצמצם מכסי ייבוא על מגוון רחב של מוצרים

הממשל הסיני מתכוון להוריד את תעריפי הייבוא של 1,500 מוצרים החל מה-1 בנובמבר • כך, למשל, המכסים על מוצרי טקסטיל ומתכות ירדו מ-11.5% ל-8.4% • הממשל הסיני גם הרחיב את הזכאים לפטור ממס הכנסה

נשיא סין שי ג'ינפינג / צילום: שאטרסטוק
נשיא סין שי ג'ינפינג / צילום: שאטרסטוק

סין צפויה לחתוך מכסי ייבוא על מוצרי טקסטיל ומתכות, בהם גם מוצרי פלדה, ל-8.4% מ-11.5% החל מה-1 בנובמבר. כך הודיע משרד האוצר הסיני היום (א'). מכסי הייבוא על מוצרי נייר ועץ, מינרלים ואבני חן ירד מ-6.6% ל-5.4%. 

בסך הכל מדובר על כ-1,500 מוצרים, שבממוצע מכסי הייבוא עליהם ירדו מ-10.5% ל-7.8%. התעריף הכולל של מכסי הייבוא ירד ל-7.5% ב-2018, לעומת 9.8% ב-2017. 

"הורדת המכסים תורמת לקידום הפיתוח המאוזן של סחר חוץ וקידום רמה גבוהה יותר של פתיחות לעולם החיצוני", נמסר ממשרד האוצר הסיני. בנוסף, הקבינט הסיני הודיע על תוכניות להוריד את מכסי הייבוא גם על מכונות, ציוד אלקטרוני ומוצרי טקסטיל החל מ-1 בנובמבר. 

הממשל הסיני הבטיח כי ייקח צעדים להגדלת הייבוא השנה כדי להילחם במתיחות הגוברת עם ארה"ב לגבי מדיניות הסחר בין שתי המדינות. זו לא הורדת התעריפים הראשונה. כך, בתחילת יולי האחרון הוריד הממשל הסיני את מכסי הייבוא על מגוון רחב של מוצרים, בהם לבוש, קוסמטיקה, מוצרי חשמל ביתיים ומוצרי כושר. זאת כדי לקיים את הבטחתו לפתוח את שוק המוצרים הסיני. 

במקביל, ממשל סין גם הרחיב את הזכאות לפטור ממס הכנסה למשקיעים זרים, שמשקיעים מחדש את הרווחים במדינה. עד היום, הפטור כלל רק סקטורים מסוימים במדינה, אך כעת הפטור כולל את כל הסקטורים שבהם השקעות זרות לא אסורות. הפטור ממס נכנס רטרואקטיבית מה-1 בינואר השנה, כך שמשקיעים שישלמו מס צפויים לקבל החזר.