מניית טסלה מזנקת בעקבות ההסכם של מאסק וה-SEC

מאסק שלח מייל לעובדי החברה אתמול ובו רמז כי החברה קרובה מאוד למעבר לרווחיות • טסלה צפויה לחשוף את נתוני המכירות שלה לרבעון השלישי היום או מחר

אילון מאסק / צילום: רויטרס
אילון מאסק / צילום: רויטרס

מניית טסלה  מזנקת עם פתיחת המסחר בוול סטריט בעקבות הסכם הפשרה אליו הגיעו מנכ"ל החברה אלון מאסק והרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) ביום שבת. 

בנוסף, המסחר מושפע מדיווח ב-CNBC לפיו שלח מאסק מייל לעובדי החברה אתמול ובו רמז כי החברה קרובה מאוד למעבר לרווחיות. 

טסלה צפויה לחשוף את נתוני המכירות שלה לרבעון השלישי היום או מחר. 

כאמור, רשות ני"ע האמריקאית הגיעה לפשרה עם יו"ר ומנכ"ל טסלה אלון מאסק לגבי האשמות נגדו על הטעיית משקיעים. כך, מאסק יישאר מנכ"ל החברה ,אך יפרוש מתפקידו כיו"ר ויצטרך לשלם קנס כבד בהיקף 20 מיליון דולר.

הפשרה מביאה לסיומה סאגה שהתחילה באוגוסט, כשמאסק הודיע דרך טוויטר כי יש לו מספיק מימון כדי לרכוש את מניות טסלה מהבורסה ולהפוך אותה לפרטית. לטענת ה-SEC, על ידי הציוץ, מאסק פרסם הודעה "שגויה ומטעה", ולא הודיע באופן ראוי לרגולטורים על אירוע מהותי בחברה. כחלק מהפשרה עם רשות ני"ע האמריקאית, מאסק וטסלה לא יודו באשמה אך גם לא יכחישו כי ביצעו מעשה לא תקין.

"האירוע הזה מאשר מחדש עיקרון חשוב שטבוע בתוך החוקים הפדרליים שלנו שדורשים גלוי מקדים", מסר יו"ר ה-SEC ג'יי קלייטון. "במיוחד כשגורמים בחברות ובתאגידים מפרסמים הצהרות, הם חייבים לנהוג באחריות, ולהתאמץ כדי להבטיח שההצהרות אינן שקריות או מטעות ולא משמיטות מידע שמשקיע סביר עשוי לשקול כחשוב בעת ההחלטה אם להשקיע או לא".

בעקבות הפרשה צנחה מניית טסלה בכ-14% ביום המסחר האחרון (שישי) למחיר של 264 דולר.