לאחר הזינוק בבורסה האוסטרלית: G Medical נערכת לנאסד"ק

החברה הישראלית, שנסחרת בבורסה האוסטרלית, מתחילה להיערך להנפקה בנאסד"ק • G Medical מציעה פתרונות ניטור רפואיים באמצעות הטלפון הסלולרי, ונסחרת בשווי של  322 מיליון שקל - לאחר שכמעט והכפילה את ערכה בחודשים האחרונים

יעקב גבע / צילום: תמר מצפי
יעקב גבע / צילום: תמר מצפי

לאחר עלייה של כ-92% במניית G Medical בחודשיים האחרונים, מתחילה החברה הישראלית שנסחרת בבורסה האוסטרלית להיערך להנפקה בנאסד"ק. G Medical מציעה פתרונות ניטור רפואיים באמצעות הטלפון הסלולרי, כגון תוסף המתחבר לסמארטפון, ומאפשר לבחון את המדדים הרפואיים של המשתמש לאורך זמן. החברה נסחרת כיום בשווי של 123 מיליון דולר אוסטרלי, שהם 322 מיליון שקל.

מניית G מדיקל טיפסה 73% מאז ההנפקה
 מניית G מדיקל טיפסה 73% מאז ההנפקה

בדיווח שהעבירה היום לבורסה האוסטרלית עדכנה החברה, כי התקשרה בהסכם עם חתמים מניו יורק, כדי שיסייעו לה בתהליך הרישום למסחר בנאסד"ק. החברה מצפה שתוכל להגיש תשקיף ל-SEC, רשות ניירות ערך בארה"ב, תוך 4-5 חודשים. בחברה מציינים כי הרישום למסחר בארה"ב אינו ודאי, וכפוף לעמידה בדרישות משפטיות ורגולטוריות מול הנאסד"ק, SEC והבורסה האוסטרלית. G Medical טרם עדכנה מהו היקף הגיוס שהיא מתכננת בארה"ב, והיא צפויה לעשות זאת בהמשך.

נשיא ומנכ"ל G Medical מאז שנוסדה ב-2014 הוא ד"ר יעקב גבע, שבעבר ייסד וניהל את חברת קארד גארד (LifeWatch), שהונפקה בבורסה של ציריך. בשנת 2015 מימש גבע את מניותיו ב-LifeWatch, שהתמחתה בניטור מרחוק של חולי לב ואנשים הסובלים מבעיות שינה, תמורת יותר מ-100 מיליון שקל - לאחר מאבק שליטה אשר לו נלוותה הדחתו מניהול החברה שייסד.

G Medical הונפקה לראשונה באוסטרליה בחודש מאי 2017, כשגייסה 12 מיליון דולר אוסטרלי לפי מחיר של 20 סנט למניה, ששיקף לה אז שווי של 47 מיליון דולר אוסטרלי. לאחר ההנפקה דשדשה המניה ברמות מחירים נמוכות ממחיר ההנפקה, אך אז החלה לטפס עד שהגיעה לשיא של כ-53 סנט למניה בסוף 2017, ולאחר מכן נחלשה שוב. גם לאחר העלייה במניה בחודשיים האחרונים, המניה לא חזרה לרמות השיא שלה, והיא נסחרת כיום לפי מחיר של 34.5 סנט.

הנפקה בהונג קונג של החברה הבת

העליות האחרונות במניה הגיעו על רקע הנפקה אחרת שמקדמת החברה: G Medical עדכנה לפני כחודשיים ששכרה בנק השקעות מהונג קונג שישמש לה כיועץ בהנפקה של החברה הבת הסינית שלה בבורסה של הונג קונג.

החברה העריכה אז כי שווי השוק של החברה המונפקת יעלה על 1.5 מיליארד דולר הונג קונגי (כ-270 מיליון דולר אוסטרלי שהם כ-700 מיליון שקל), ואילו חלקה של G Medical בחברה הסינית לאחר ההנפקה יהיה כ-50%, כלומר שווי החזקה של 135 מיליון דולר אוסטרלי - גבוה משווי החברה האם כולה בבורסה, גם לאחר העליות במניה. לפני מספר שבועות עדכנה G Medical בדיווח לבורסה האוסטרלית, כי מספר גופים מוסדיים הביעו עניין בהשתתפות בהנפקה של החברה הבת.

G Medical פועלת כחברת החזקות שהתאגדה באיי קיימן, עם חברות בנות בבעלות מלאה בישראל (פועלת מרחובות), בארה"ב, במקדוניה ובהונג קונג, וכן החזקה של 70% בחברה הבת הסינית שצפויה להיות מונפקת.

במחצית הראשונה של 2018 רשמה G Medical הכנסות של כמיליון דולר אמריקאי, הכנסות ראשונות של החברה, שבמחצית המקבילה הציגה שורת הכנסות מאופסת עדיין. רוב ההכנסות הוכרו כהכנסות משירותים שהחברה מספקת, וחלק קטן של ההכנסות היה ממכירת מוצרים. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות במחצית 2018 הסתכם ב-8.5 מיליון דולר, צמצום של 61% ביחס להפסד שנרשם בתקופה המקבילה ב-2017.

בעדכון מלפני מספר שבועות העריכה G Medical שתוכל לקבל בקרוב אישורים של רשויות ארה"ב, האיחוד האירופי וסין (אישורי FDA ,CE ו-CFDA) לאתר הייצור שלה בסין, ובכך תוכל להתחיל לייצר מוצרים שיופצו לשווקים אלה ולנצל את מלוא קיבולת הייצור שלה.