מילוטל לעובדים השובתים: "סכנה מוחשית לסגירת המפעל"

השביתה של עובדי המפעל נכנסה היום ליומי השני • הנהלת המפעל שיגרה היום איגרת שבה הודיעה כי השובתים לא יקבלו שכר ומתחו ביקורת חריפה על פעילות הוועד

עובדי מילוטל מפגינים / צילום: ועד עובדי מילוטל
עובדי מילוטל מפגינים / צילום: ועד עובדי מילוטל

השביתה של עובדי מילוטל שליד נהריה נכנסה היום (ה') ליומה השני, כשברקע העימות בינם לבין הנהלת המפעל מסלים: באיגרת ששיגרה לפני זמן קצר הנהלת המפעל לעובדים צוין לפניהם כי הם לא יקבלו שכר על ימי השביתה שלהם וביקורת חריפה נמתחה על פעילות ועד העובדים. "נציגי העובדים מובילים אתכם להתנהגות חסרת אחריות, שביתות בלתי חוקיות, חסימת הוצאת סחורות ועוד התנהגויות שמסבות נזקים כבדים ומיותרים למפעל. הנהלת מילוטל לא תסבול התנהלות כוחנית כזאת", נכתב באיגרת.

בעל השליטה במילוטל הוא איש הנדל"ן, זוהר לוי והוא רכש את שליטה על המפעל במסגרת הליך כינוס הנכסים שנעשה לאיש העסקים פושט הרגל אליעזר פישמן. המפעל, שמעסיק כ-140 עובדים ומהם כ-100 מאוגדים בהסתדרות הכללית, עוסק ביצור של ירקות קפואים אך בשנתיים האחרונות חלה ירידה בהיקף המכירות שלו וזאת, כשברקע נמצאו חיידקי ליסטריה במוצריו במספר בדיקות.

בשבועות האחרונים הנהלת המפעל מקיימת מו"מ עם איש העסקים ג'ואד אגבאריה שמתעניין ברכישה של חלק מהפעילות במילוטל, וזאת תוך פיטוריהם של כמחצית מהעובדים. לטענת ההסתדרות הכללית, שמלווה את מאבק העובדים במקום, העובדים שיישארו בשורות המפעל יקבל שכר מופחת וזכויותיהם הסוציאליות יפגעו.

באיגרת שהופצה היום בקרב העובדים נכתב בהתייחס לכך כי "המידע בנושא זה אינו נכון, ותנאי העבודה עם המעסיק החדש היו אמורים להימסר ולהיות מוצעים באופן אישי לכל עובד רלוונטי במהלך השבוע הבא. מאד ציער אותנו לשמוע שנציגות העובדים אינה מאפשרת לעובדים הרלוונטיים לשמוע את ההצעה מהמעסיק החדש ולקבל החלטות עבור עצמם".

עוד נכתב באיגרת כי "במצב הדברים הנוכחי נגרמים נזקים, והצעתה של הנהלת המפעל בוטלה ולא עומדת יותר על הפרק, כאשר יש סכנה מוחשית לסגירת המפעל או לכך שאף עובד מבין העובדים, לא יקבל הצעה להמשך העסקה".

אמש הודיעה ההסתדרות הכללית כי היא מגבה את מהלכי ועד העובדים במפעל וכי השביתה שנפתחה במקום תימשך- עד למציאת פתרונים למשבר.