הנהלת אינטל העולמית תיפגש השבוע עם בנימין נתניהו

נתניהו יעביר להנהלת אינטל העולמית סקירה על חדשנות טכנולוגית ישראלית • לראשונה בתולדות אינטל מתארח האירוע השנתי של דיונים אסטרטגיים של צמרת אינטל העולמית בישראל

אינטל / צילום: שאטרסטוק
אינטל / צילום: שאטרסטוק

כל הנהלת אינטל העולמית תיפגש בהמשך השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ותשמע ממנו סקירה על חדשנות טכנולוגית ישראלית, בין השאר על סייבר, בינה מלאכותית וקוונטום. באינטל יבקשו לומר מנגד: ישראל יכולה להפוך למרכז עולמי של רכבים אוטונומיים. מועד הפגישה טרם נקבע סופית.

לראשונה בתולדות אינטל מתארח האירוע השנתי של דיונים אסטרטגיים של צמרת אינטל העולמית, בישראל, בראשות בוב סוואן, המנכ"ל הזמני של אינטל העולמית. סוואן אומר הבוקר: "הביקור ממחיש את מחויבותנו לישראל ואת אמונתנו שישראל היא זרז המקדם את הטכנולוגיות שיניעו את העידן הבא. ישראל תהפוך למרכז עולמי של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית, בינה מלאכותית ( AI ) ומחשוב ליבה, שכולן חשובות ביותר לעולם".

את האירוע יזם ודחף מייסד מובילאיי וכיום מנכ"ל קבוצת מובילאיי באינטל וסגן נשיא בכיר, פרופ' אמנון שעשוע. שמוביל את הביקור ומדריך את האורחים בסיורים שהם עורכים.

ההנהלה שהגיעה לישראל, בראשות המנכ"ל הזמני סוואן, כוללת עוד עשרות מנהלים בהם סמנכ"ל הכספים, נשיא אינטל קפיטל, מנהלי השירותים העולמיים של המיחשוב והשרתים, מנהל תחום התקשורת העתידית 5G ומנהל תחום ה-AI. הביקור נועד, בין היתר, על מנת ללמוד לעומק את תפקידה הייחודי של ישראל כמקור לחדשנות טכנולוגית עולמית.

הנהלת אינטל מקיימת היום (ב') דיונים בקבוצות העסקיות השונות, נפגשת עם עובדים ומנהלים באינטל ישראל ובמובילאיי ושומעים מהם על עבודתם. בין השאר היא נפגשה עם הנהלת מפעל אינטל בקריית גת והעניקה לה את אות המפעל המצטיין של אינטל. כמו כן נפגשו המנהלים עם הנהלת מפעל מובילאיי בירושלים. היום יתקיים בחיפה אירוע ההשקעה של מעבדי הדור התשיעי 9th Gen Core 9000 בנוכחות אלפי עובדים במרכז הקונגרסים בחיפה ומחר יחנך במעמד הנהלת אינטל מרכז הבינה המלאכותית החדש בטכניון, שהקמתו נתמכת בידי אינטל.

פרופ' שעשוע אמר: "ישראל הפכה למרכז כלל עולמי של מפתחי נהיגה אוטונומית, המהפכה הבאה שתצא מירושלים ותשפיע על חיי כולנו. ביקורה ההיסטורי של ההנהלה הבכירה של אינטל בישראל מדגיש את מרכזיותה של ישראל לחזון ולאסטרטגיה של החברה".

בתחילת השנה החליטה הממשלה להעניק לאינטל מיליארד שקל כהשתתפות בהרחבת המפעל בקריית גת. באינטל אומרים כי מטרת הפגישות בישראל אינה לקדם השקעות נוספות בישראל, אלא הן מהוות חלק מדיונים אסטרטגיים שמקיימת הנהלת החברה מדי שנה בשאלות של התווית דרכה של החברה ותוכניותיה.