הושקה בישראל: מרצדס A קלאס החדשה

גדולה יותר, חזקה יותר ומצוידת לראשונה מפס הייצור בטכנולוגיות אוטו-טק מתקדמות שפותחו בישראל

חברת כלמוביל השיקה היום (ב') בישראל את הדור החדש של רכב הפרמיום הקומפקטי מרצדס A קלאס. זהו הרכב הראשון של מרצדס שמצויד בגלוי בטכנולוגיות שפותחו בענף האוטו-טק הישראלי.

מדובר במערכת ניווט שמשלבת מציאות רבודה (AR), שמציגה על גבי מפה נתונים רלוונטיים לסביבה בזמן אמת. המערכת פותחה בישראל על ידי צוות של חברת HARMAN, כיום בבעלות סמסונג, בשיתוף עם דיימלר העולמית. בנוסף רשימת האופציות של הדגם החדש עמוסה בחידושי בטיחות וניהוג סמי-אוטונומיים, שאינם נפוצים בפלח הזה, כולל עקיפה אוטונומית ומעבר אוטונומי בין נתיבים ועוד מערכות, שהוצעו עד כה בעיקר בדגמים גדולים. עמדת הפיקוד מבוססת על צגי מגע דיגיטליים עם התאמה של התפריטים לעברית במקור ועוד.

הרכב עצמו ארוך יותר ב-12 סנטימטר מקודמו, מרווח יותר ומצויד בתא מטען גדול יותר. בשלב הראשון מגיעים לישראל דגם A180 עם מנוע 1.3 ליטר טורבו ו-136 כ"ס, A200 עם אותו מנוע בהספק 163 כ"ס, ו-A250 עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 225 כ"ס. כל הדגמים מצוידים בתיבה כפולת מצמדים בת 7 מהירויות. המחירים נעים בין כ-230 ל-335 אלף שקל כאשר במסגרת ההשקה מוצע דגם A200 מאובזר במיוחד עם מושב נהג חשמלי, גג פנורמי ועוד ב-257 אלף.