האופוזיציה בוונצואלה: האינפלציה במדינה נסקה בכחצי מיליון אחוז בתוך שנה

אחד מחברי האופוזיציה בקונגרס של ונצואלה דיווח אתמול כי האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-488,865% • האינפלציה היומית עומדת על 4% והאינפלציה החודשית העפילה בספטמבר ל-233% • בניסיון לייצב את המחירים, קיצץ הנשיא מדורו באוגוסט חמישה אפסים מהמטבע הלאומי המקרטע, בוליבר, ואף העלה את שכר המינימום ב-3,000% • קרן המטבע הבינלאומית מעריכה כי האינפלציה במחירים לצרכן עלולה להגיע ב-2018 למיליון אחוז

הפגנה נגד נשיא ונצואלה, מאדורו / צילום: רויטרס
הפגנה נגד נשיא ונצואלה, מאדורו / צילום: רויטרס

המחירים לצרכן בוונצואלה זינקו ב-488,865% במהלך 12 החודשים האחרונים (ספטמבר 2017-ספטמבר 2018). כך דיווח אתמול (ב') אחד מחברי האופוזיציה בקונגרס. ההיפר-אינפלציה בוונצואלה, אחת מחברות קרטל הנפט אופ"ק, ממשיכה לדהור במסגרת הקריסה הכלכלית הרחבה במדינה.

האינפלציה היומית עומדת כעת על 4%, לדברי חבר הפרלמנט מהאופוזיציה, אנחל אלווארדו, והאינפלציה החודשית העפילה בספטמבר ל-233% מ-223% באוגוסט.

בניסיון לייצב את המחירים קיצץ הנשיא ניקולס מדורו באוגוסט חמישה אפסים מהמטבע הלאומי המקרטע, הבוליבר, ואף העלה את שכר המינימום ב-3,000% והצמיד את המשכורות למטבע קריפטוגרפי חמקמק שנתמך בידי הממשלה.

חברי הקונגרס מהאופוזיציה הפכו למקור היחיד של אינדיקטורים כלכליים, לאחר שהבנק המרכזי חדל לפרסם מידע זה לפני קרוב לשלוש שנים כשהכלכלה החלה להתפרק. קרן המטבע הבינלאומית מעריכה שהאינפלציה במחירים לצרכן עלולה להגיע ב-2018 ל-1,000,000%.

במאי נבחר מדורו מחדש בבחירות, שתוצאותיהן זויפו לטענת עשרות ממשלות זרות. מדורו מתעקש כי הבחירות היו חופשיות והוגנות, וכי המצב הנוכחי נובע מהמלחמה הכלכלית שמנהלת האופוזיציה ומנהיגי המגזר העסקי שמעלים מחירים באופן שרירותי.