כפרית של קיבוץ כפר עזה רוכשת חברת תרכיזי פלסטיק אמריקאית ב-35 מיליון דולר

לצורך מימון העסקה לרכישת חברת פוליפיל מתכננת כפרית לקחת הלוואה מבנק בארה"ב בהיקף של 17-18 מיליון דולר לשבע שנים • כפרית הקימה לצורך העסקה חברה בת חדשה בארה"ב • המניה הגיבה לדיווח היום בעלייה

חברת כפרית , שבשליטת קיבוץ כפר עזה, רוכשת את פוליפיל, חברה אמריקאית העוסקת בתחום התוספים לתרכיזים בשוק הפלסטיק, ב-34.7 מיליון דולר. על העסקה המתגבשת דיווחה כפרית באפריל, וכעת נחתמו ההסכמים הסופיים, שלפיהם תרכוש כפרית, המנוהלת על ידי אבי זלצמן (מנכ"ל) ורמי בלינקוב (יו"ר), את נכסי פוליפיל, לרבות מלאי ורכוש קבוע, מפעל החברה, לקוחותיה, וכן את זכויות הקניין הרוחני שלה.

כמו כן, כוללת העסקה את רכישת הקרקע שעליה ממוקם מפעלה של פוליפיל. לצורך העסקה הקימה כפרית חברה בת חדשה בארה"ב, שתתקשר בהסכם ייעוץ עם הבעלים והמנכ"ל של פוליפיל לתקופה של שלוש שנים בתמורה לדמי ייעוץ של מיליון דולר לכל התקופה.

לצורך מימון העסקה מתכוונים בכפרית לקחת הלוואה מבנק בארה"ב, בהיקף של 17-18 מיליון דולר (כ-50% מהיקף העסקה) לתקופה של שבע שנים, תחת התניות פיננסיות מקובלות, והיתרה ממסגרות שוטפות בבנקים בישראל וממקורותיה העצמיים. החברה צופה שהעסקה תושלם בתוך כחודש וחצי (עד סוף חודש נובמבר). 

כפרית: תעודת זהות
 כפרית: תעודת זהות

כפרית, שנוסדה ב-1993, פועלת בתחום בודד של ייצור ושיווק תרכיזים, תוספים ותערובות לתעשיית הפלסטיק. מוצרי החברה משווקים כגרגירים ומיוצרים בטכנולוגיות שונות, המעניקות למוצר הסופי תכונות בהתאם לצרכי הלקוחות - שהם חברות המייצרות את המוצר הסופי לצרכן (לקוח הקצה) ופועלות בתחומים מגוונים, ובעיקר: תשתיות, בנייה, יריעות, אריזות, מוצרי פנאי וצריכה, חשמל ואלקטרוניקה.

בעלי המניות הגדולים בחברה, מלבד קיבוץ כפר עזה (כ-58%), הם ילין לפידות והפניקס. מניית כפרית הגיבה לדיווח היום בעלייה של 2.5%. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של 14% ושוויה בבורסה הגיע לכ-434 מיליון שקל.

בחברה מציינים עוד כי "נכסי פוליפיל והמוניטין שלה בשוק יאפשרו לה להשיג צמיחה משמעותית בתחום העיסוק שלה. להערכת החברה קיימת סינרגיה בין החברה לנכסי פוליפיל שיסייעו לצמיחה רווחית בשוק בארצות הברית ובמקומות אחרים על בסיס שילוב הידע והיכולות הקיימים אצל שתי החברות".

אחד המאפיינים הבולטים של פעילות כפרית הוא הפריסה הגיאוגרפית של אתרי הייצור, עבור נישות שונות של תעשיית הפלסטיק העולמית. מערכי הייצור ממוקמים הן בישראל והן באירופה, סין וצפון אמריקה, פריסה המקנה קרבה גיאוגרפית ללקוחות ומעניקה גמישות תפעולית וייצורית, כך שהחברה ערוכה לשינויים בדרישות הענף בפרק זמן קצר יחסית. מוצרי החברה כוללים תרכיזים ללוחות ויריעות מפלסטיק, תרכיזים מעכבי בעירה וצנרות מסוגים שונים להולכת נוזלים וגזים.

ברבעון השני של השנה רשמה כפרית עלייה של 7% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-211 מיליון שקל, הרווח התפעולי שלה גדל ב-36% והסתכם ב-15 מיליון שקל ובשורה התחתונה היא דיווחה על רווח נקי של 10 מיליון שקל, שיפור של 50% לעומת הרבעון המקביל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה כפרית עם צמיחה של 9% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של כ-410 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה קפיצה של 108% ברווח הנקי שהגיע לכ-21 מיליון שקל.