סמארטפון, טאבלט ועוזרת אישית: גוגל משיקה מוצרים חדשים

גוגל הודיעה על השקת הסמארטפון פיקסל 3, טאבלט בשם פיקסל סלייט ותצוגה חכמה בשם גוגל הום האב באירוע החומרה שלה 2018, שנערך כעת בניו יורק

הסמל של גוגל כיום / צילום: רויטרס
הסמל של גוגל כיום / צילום: רויטרס

גוגל הודיעה על השקת הסמארטפון פיקסל 3, טאבלט בשם פיקסל סלייט ותצוגה חכמה בשם גוגל הום האב באירוע החומרה של חברת הענק Made By Google 2018 שנערך כעת בניו יורק. לפני האירוע היו הדלפות רבות על מוצרי גוגל שייחשפו בו, וגוגל אף התייחסה לכך בסרטון הפתיחה של האירוע שהציג בלוגרים רבים שלעגו להדלפות הרבות בסרטונים ביוטיוב.

סגן נשיא גוגל לחומרה, ריק אוסטרלוך, אמר כי השילוב בין תוכנה, חומרה ובינה מלאכותית הוא מה שהופך את מכשירי החומרה של גוגל לייחודיים. הוא אף אמר כי מספר המשתמשים ברמקול החכם גוגל הום צמח פי 5 בשנה האחרונה. אוסטרלוך אמר כי לסמארטפון החדש, פיקסל 3, יש את המצלמה הטובה בעולם וכי הוא הטלפון המסייע ביותר בעולם. פיקסל סלייט הוא הטאבלט ראשון עבור מערכת ההפעלה Chrome OS שגוגל ייצרה בעצמה.

דיה ג'ולי, סגנית נשיא לניהול מוצר, אמרה כי מספר השאלות לרמקול החכם עלו ב-400% בשנה האחרונה. לאחר מכן היא הציגה בפירוט את התצוגה החכמה החדשה, גוגל הום האב. היא הסבירה כי בגוגל הום האב אין מצלמה כדי לאפשר פרטיות בחדרים השונים בבית. התאורה שלו מתאימה את עצמה לתאורה בבית לפי השעה ביום. האב מזהה מי מדבר אליו ומעניק חוויה מותאמת אישית לכל אחד מחברי המשפחה.

בהדגמת המוצר נראה כי ע"י אמירת המילים "בוקר טוב" בלבד למכשיר, העוזרת של גוגל תגיד למשתמש פרטים שחשובים לשגרת יומו כמו הטמפרטורה בחוץ והדרך הטובה ביותר להגיע לעבודה. בעזרת פקודות קוליות המכשיר מוצא בקלות סרטונים שמתאימים לצרכי המשתמש (למשל של מתכונים), ומוזיקה בשירות הסטרימינג יוטיוב מיוזיק. המכשיר גם מציע פילטרים להורים כדי לוודא שהילדים יוכלו לגשת דרכו לתוכן מתאים בלבד.

אפליקציית Home View מאפשרת גישה דרך המכשיר לכל מכשירי הבית החכם שבבית. איתו גוגל משיקה את אפליקציית גוגל הום שמאפשרת שליטה מרחוק במכשירים דרך כל טלפון נייד. בעזרת האפליקציה לייב אלבומס ניתן לייצר אלבומי תמונות שיופיעו על המכשיר לפי בחירה של אדם מסוים שהמשתמש מעוניין שכל התמונות איתו יופיעו, שמתעדכן באופן אוטומטי. המכשיר עולה 150 דולר.

לאחר מכן הוצג הטאבל פיקסל סלייט. הרמקולים בפיקסל סלייט ממוקמים בקדמת המכשיר, ולדברי גוגל המכשיר מעניק סאונד ותצוגה איכותיים במיוחד. הוא מכיל מצלמה קדמית שמותאמת לשיחות וידאו צ'אט, והממשק עוצב בצורה נוחה לטאץ'. הוא מציע לדברי גוגל חיי סוללה של עשר שעות. התצוגה של הטאבלט היא 80% משטח המכשיר, וגוגל מציעה גם אביזר מקלדת שמתאים לטאבלט.פיקסל סלייט יעלה החל מ-600 דולר, המקלדת תעלה 200 דולר ואילו עט עבורו יעלה מאה דולר.

לבסוף הוצג הסמארטפון החדש מבית גוגל. פיקסל 3 מגיע בשני גדלים - 5.5 אינץ' ומכשיר פיקסל 3 XL בגודל 6.3 אינץ'. הוא מצויד בשבב Titan Security ותצוגת OLED. לדברי גוגל, הסאונד שלו חזק ב-40% מבדור המכשירים הקודם. פיקסל 3 מציע פיצ'ר בשם Call Screen שמאפשר לטלפון עצמו לענות לשיחה באמצעות בינה מלאכותית, אם המשתמש בוחר זאת. המכשיר ישאל מי מתקשר ויתמלל את התשובה כך שהמשתמש יוכל לעשות בחירה מושכלת אם ברצונו לענות. הוא מגיע בשלושה צבעים בשמות "פשוט שחור", "לבן בבירור" ו"לא ורוד".

בנוסף, המצלמה של פיקסל 3 מציעה מספר פיצ'רים חדשים - הפיצ'ר טופ שוט משתמש בבינה מלאכותית כדי להמליץ על הרגע בו צולמה התמונה המוצלחת ביותר, שאינו בהכרח הרגע בו המשתמש לחץ על כפתור הצילום. המכשיר מציע אפשרות להפוך תמונות רגילות לתמונות בתקריב, ומצויד בראיית לילה שמצלמת תמונות באיכות טובה בחושך ללא הפעלה של פלאש. בנוסף, הוא מצויד ב-2 מצלמות קדמיות ולדברי החברה ניתן לצלם באמצעותו סלפי עם 184% שטח תמונה יותר מבאייפון XS החדש. פיצ'ר נוסף בשם פלייגראונד מציע להוסיף לצילום דמויות VR שמתאימות את עצמן להבעת הפנים והתנוחה של המצולם. גוגל השיקה גם את הפיקסל סטנד - מטען אלחוטי נייד חכם לטלפון פיקסל, שמאפשר אינטראקציה עם גוגל אסיסטנט גם בזמן הטעינה. מכשירי פיקסל 3 עולים החל מ- 800 דולר, ומטען הפיקסל סטנד עולה 80 דולר.