בעלי המניות אישרו את מכירת סודהסטרים לפפסיקו

באסיפת בעלי המניות שנערכה אתמול במשרדי סודהסטרים, כ-99% מבעלי המניות שהיו מיוצגים באסיפה הצביעו בעד עסקת המכירה • פפסיקו תשלם 3.2 מיליארד דולר במזומן עבור סודהסטרים, לפי מחיר של 144 דולר למניה, והעסקה צפויה להיסגר בתחילת 2019

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים / צילום : איל יצהר
דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים / צילום : איל יצהר

בעלי המניות של סודהסטרים אישרו ברוב גורף את מכירת החברה לפפסיקו, ובכך קידמו את החברות צעד נוסף לקראת השלמת העסקה. באסיפת בעלי המניות שנערכה אתמול (ג') במשרדי סודהסטרים באיירפורט סיטי, כ-99% מבעלי המניות שהיו מיוצגים באסיפה הצביעו בעד העסקה (בנטרול הקולות הנמנעים).

סודהסטרים, המנוהלת על-ידי דניאל בירנבאום, מייצרת מערכות ביתיות להכנת מים מוגזים בטעמים. פפסיקו תשלם 3.2 מיליארד דולר במזומן עבור סודהסטרים, לפי מחיר של 144 דולר למניית סודהסטרים, והעסקה צפויה להיסגר בתחילת 2019 בכפוף לקבלת כל האישורים.

החברות דיווחו על העסקה בסוף אוגוסט, ובספטמבר פרסמה סודהסטרים את הזימון לאסיפת בעלי המניות לאישור העסקה. הזימון סיפק פרטים על התרקמות העסקה עם פפסיקו, ובין היתר דווח כי כבר ב-2015 התעניינה פפסיקו ברכישת מניות מיעוט בסודהסטרים, וכי בחודש יוני האחרון החלה פפסיקו שוב לגשש בעניין.

הזימון לאסיפה גם חשף עד כמה פפסיקו מעוניינת לשמר את בירנבאום בתפקיד: ערב המיזוג התחייבה פפסיקו לשלם למנכ"ל בירנבאום מענק במזומן בגובה 4 מיליון דולר וכן מענק הוני בגובה עד 10 מיליון דולר לפני מס, שיבשיל לאורך 3 שנים. בנוסף יקבל בירנבאום מענק הוני של עד 20 מיליון דולר לפני מס - בכפוף לעמידה ביעדי ביצוע, שיבשיל לאורך תקופה של 3 שנים.

סודהסטרים  נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, ומנייתה מתקרבת למחיר העסקה.