אפל רוכשת חלקים מיצרנית השבבים דיאלוג ב-600 מיליון דולר

במסגרת העסקה, אפל קונה מדיאלוג פטנטים, את משרדי החברה בבריטניה, איטליה וגרמניה, וצוות של 300 מהנדסים, שרובם כבר עבדו על שבבים עבור מכשירי אפל

APPLE, אפל / רויטרס
APPLE, אפל / רויטרס

אפל רוכשת חלקים מיצרנית השבבים דיאלוג ב-600 מיליון דולר. דיאלוג הייתה ספקית של אפל מאז שהוציאה את האייפון הראשון, והיא משתמשת בשבביה כדי לנהל את זמן חיי הסוללה של המכשירים. הרכישה מצביעה על הרחבת האופרציה של אפל לעיצוב שבבים, שהחלה ב-2010 כשהחברה שחררה מעבד ראשון שהותאם במיוחד לאייפד ולאייפון.

במסגרת העסקה, אפל קונה מדיאלוג פטנטים, את משרדי החברה בבריטניה, איטליה וגרמניה, וצוות של 300 מהנדסים, המהווה 16% מכוח העבודה של דיאלוג, שרובם כבר עבדו על שבבים עבור מכשירי אפל. אפל אמרה כי המהנדסים ימשיכו לעבוד מאירופה, וידווחו לג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר באפל האחראי על תחום החומרה ומנהל את פעולות החברה בתחום עיצוב השבבים.

החברות אמרו כי מחצית מסכום הרכישה נוגע למשרדים ולמהנדסי החברה, והחצי השני הוא תשלום מראש על אספקת שבבים לאפל בשלוש השנים הקרובות. דיאלוג אף אמרה כי תמשיך לספק שבבים ללקוחות אחרים, תוך מיקוד בתחומי הרכב, האינטרנט של הדברים ועוד. השלמת העסקה צפויה לקרות במחצית הראשונה של 2019, לאחר אישורים רגולטוריים.