האחים גינדי תובעים 800 מיליון שקל מחברת מגדל בגין טרפוד הקמת "גולדן מרקט"

חברת "דירות יוקרה" של האחים משה ויגאל גינדי הגישה תביעה נגד חברת הביטוח מגדל, בדרישה לפצותה על הנזקים שנגרמו לה מהפרות יסודיות שביצעה מגדל שהביאו לטרפוד הקמתו של מתחם הקולינריה "גולדן מרקט" בקניון הזהב בראשל"צ

משה ויגאל גינדי / צילום: רוני שיצר
משה ויגאל גינדי / צילום: רוני שיצר

חברת "דירות יוקרה" שבבעלות האחים משה ויגאל גינדי הגישה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעת ענק על סך 800 מיליון שקל נגד חברת הביטוח מגדל ונגד מגדל מקפת וחברת פל-בית המגן, במסגרתה היא דורשת ממגדל כי תפצה אותה הנזקים שנגרמו לה מטרפוד הקמתו של מתחם הקולינריה "גולדן מרקט" בקניון הזהב בראשון-לציון.

בכתב התביעה שהוגש היום ציינו האחים גינדי כי עניינה של התביעה נסוב בעיקרו "על הפרות יסודיות של הנתבעות את ההסכמים שנכרתו בין הצדדים ועל התנהלותן חסרת תום-הלב בקיומם של הסכמים. מעשיהן ומחדליהן אלה של הנתבעות הובילו לבסוף לטרפוד פרויקט 'הגולדן מרקט' בקניון הזהב שבראשון-לציון".

נזכיר כי זהו הפרק השני בסאגה בין הצדדים, כאשר כבר בחודש דצמבר 2016 הגישו האחים גינדי תביעה לקבלת צו עשה תמידי נגד מגדל. אז טענה חברת "דירות יוקרה" כי כבר השקיעה מאות מיליוני שקלים על קידום פרויקט ה"גולדן מרקט", ולהערכתה, הנזק הצפוי לה - מסתכם בכ-800 מיליון שקל.

ההליך מ-2016 נמחק בהמלצת בית המשפט, תוך שהצדדים הופנו להליך גישור שלא צלח. כעת, כאמור, מוגשת התביעה בגין הנזקים הנטענים שנגרמו לכאורה לאחים גינדי.

לטענת "דירות יוקרה", הנתבעות טרפדו את הקמת ה"גולדן מרקט", מתחם שלפי התביעה היה אמור להיות מתחם הקולינריה הגדול בישראל, שעל תכנונו, הוצאתו לפועל ושיווקו עמלה "דירות יוקרה" במשך זמן רב.

בדצמבר 2016 פורסם ב"גלובס" דבר הגשת התביעה הראשונה, שאף היא הייתה על סכום דומה (800 מיליון שקל). אז טענו גינדי כי "בניגוד גמור להוראותיו הברורות (של ההסכם - מ' ש'), להסכמותיהן הקודמות של הנתבעות ולמצגים המפורשים שהציגו (מגדל - מ' ש') לחברת 'דירות יוקרה' - מבקשות בכל דרך ואופן למנוע מעם התובעת לממש את זכויותיה על-פי ההסכם".

עוד נטען בעבר כי מגדל ניסתה לטרפד את ההסכמות עם "דירות יוקרה"", וזאת, לטענת האחרונה, בניסיון לתקן בדיעבד את מה שנראה בעיניה של מגדל "כטעות בכדאיות העסקה". 

מחברת הביטוח מגדל לא נמסרה תגובה. 

האחים גינדי מיוצגים על-ידי עורכי הדין יוסי בנקל וענבל רז ממשרד שבלת.

גולדן מרקט: השקעה של מאות מיליונים

קניון הזהב בראשון-לציון, שהוקם ב-1993 על-ידי האחים גינדי, הוא אחד הקניונים הרווחיים בישראל. מדי יום פוקדים את הקניון כ-30 אלף איש, ובסופי שבוע מספר המבקרים עולה ל-50 אלף ביום ויותר.

ב-2008 מכרו האחים גינדי חלקים בקניון הזהב לחברת הביטוח מגדל. ההסכם כלל מכירת 75% מקניון הזהב המקורי, כנגד התחייבות של מגדל להשלים את בנייתו של אגף נוסף לקניון. בין הצדדים סוכם כי עם השלמת האגף החדש, האחים גינדי ירכשו 75% ממנו. על-פי הוראות ההסכם, גינדי מנהלים את הקניון ואחראים גם לפיתוחו וניהולו של האגף החדש.

לאחר השלמת האגף החדש החלו האחים גינדי להקים בו את ה"גולדן מרקט": מתחם הקולינריה הגדול בישראל, שיכלול 12 אלף מ"ר ו-200 בתי עסק בתחום הקולינריה.

לטענת גינדי, מגדל שיבשה את הקמת ה"גולדן מרקט" והשכרתו כדי להימנע מתשלום סך של 800 מיליון שקל, שיהיה עליה לשלם לאחים גינדי עם תחילת הפעלתו.

מנכ"ל קניון הזהב, יוסי לגזיאל, התייחס בעבר בריאיון ל"גלובס" ל"גולדן מרקט" וציין כי המתחם "הוקפא בגלל מחלוקת בין השותפים על גודל ההשקעה. לצערי זו הייתה טעות מקצועית, כי כל הקניונים הגדולים בעולם מכניסים עכשיו שוקי אוכל, והשוק שאמור היה לקום היה מבדל אותו מקניונים אחרים".