גלילות גייסה קרן שלישית בהיקף 110 מיליון דולר עם ביקושי יתר

למרות זאת, טוענים בקרן שהשוק אינו מוצף בכסף •  מרבית המשקיעים בקרן החדשה היו גופים מוסדיים • גלילות מתמקדת בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים וכספי הגיוס החדש יושקעו בחברות תוכנה ישראליות עם דגש על תחומי בינה מלאכותית, ביג דאטה וסייבר

קרן ההון סיכון גלילות קפיטל פרטנרס השלימה סבב גיוס לקרן שלישית, גלילות 3, בהיקף 110 מיליון דולר. הרכב המשקיעים כולל משקיעים מוסדיים ישראלים, אמריקאים ואירופאים, בהם גופים שכבר השקיעו בגלילות 1 ובגלילות 2. גלילות מתמקדת בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים, סיד ו-A, וכספי הגיוס החדש יושקעו בחברות תוכנה ישראליות עם דגש על תחומי בינה מלאכותית, ביג דאטה וסייבר.

אריק קלינשטיין, שותף בקרן, אומר בשיחה עם "גלובס" כי היו ביקושי יתר מצד משקיעים בהצטרפות לקרן החדשה, שנובעת לדבריו מכמה סיבות: "משקיעים אוהבים להשקיע בצוותים שבהם השקיעו בעבר, ואכן כמעט כל המשקיעים הקודמים שלנו הצטרפו. כמו כן יש כיום עלייה בביקוש להשקעות בטכנולוגיה והמעמד של ישראל כיעד להשקעות של משקיעים מוסדיים גדולים מהעולם התחזק בשנים האחרונות. כל המרכיבים האלה גרמו לביקוש מאוד גדול, אבל למרות זה החלטנו שלא נגדיל את הקרן מעבר ל-110 מיליון דולר".

האם הביקוש הגבוה מחזקת את האמונה המקובלת ששוק ההייטק הישראלי מוצף בכסף? לדברי קלינשטיין זו אינה התמונה המדוייקת: "כל תעשיית ההייטק מאוד צמחה בשנים האחרונות, אבל כשהתחלנו מדד הנאסד"ק היה 2500 והיום הוא מגיע לכ-8000 ולא ראינו עלייה מקבילה בהיקף הכסף שזורם להשקעות בשלבים מוקדמים. היו קרנות חדשנות שהוקמו, הקרנות הקיימות גדלו, אבל ראינו גם קרנות שיצאו מהמשחק ולכן אנחנו לא יכולים להגיד שיש הצפה של כסף בשלבים המוקדמים".

העובדה שמרבית המשקיעים בגלילות 3 הם מוסדיים מנפצת אמונה מקובלת נוספת שהמשקיעים המוסדיים נמנעים מהשקעה בהון סיכון. אומר קלינשטיין: "אנחנו מאוד מרוצים מהמשקיעים הישראלים שהם סופר מקצוענים ושמחים לראות שהם הולכים איתנו לאורך זמן. זה חלק מהמגמה, של חשיפה הולכת וגדלה של משקיעים מוסדיים ישראלים להשקעות בטכנולוגיה. מה שאני רואה זה שיש יותר חשיפה ויותר הבנה. אנחנו עובדים עם משקיעים מוסדיים אמריקאים ואירופאים ואני לא חושב שהישראלים נופלים מהם בשום דבר".

גלילות קפיטל הוקמה ב-2011 על ידי קובי סמבורסקי ואריק קלינשטיין, יוצאי יחידת 8200, במטרה להשקיע בתחום הסייבר ובתוכנה ארגונית. בראש צוות המומחים של הקרן עומד דייב ג׳ונסון, שהיה סמנכ״ל פיתוח עיסקי ביבמ ו-Dell ושותף בקרן בלקסטון.

עד כה גלילות השקיעה ב-20 חברות, כאשר שש מתוך שמונה החברות הראשונות שלה נרכשו בידי חברות בינלאומיות: Aorato נרכשה ע"י מיקרוסופט, Insightera נרכשה ע"י מרקטו (כעת אדובי), LighCyber נרכשה ע"י פלאו אלטו, Porticor נרכשה ע"י אינטואיט, BlazeMeter נרכשה ע"י CA ו-Solebit נרכשה לאחרונה ע"י Mimecast.

בגלילות מציינים כי בנוסף להשקעה הכספית הקרן מציעה ליזמים תמיכה, הדרכה וגישה ישירה לשחקנים בינלאומיים, על בסיס ניסיונם של המנהלים וצוות ייעודי שמקנה ערך לחברות. לדברי קלינשטיין מדובר בעבודה צמודה מאוד עם החברות שמביאה לעלייה בשיעור ההצלחה של החברות. בשנת 2016 דורגה גלילות ע"י חברת המחקר הבינלאומית Perqin במקום שלישי בעולם, וב-2017 דורגה כקרן עם הביצועים הטובים ביותר בעולם.

מוסיף קובי סמבורסקי: "אנחנו מאוד מאמינים ביזמים הישראליים. יזמים ישראלים הוכיחו בשנים האחרונות שהם מובילים לא רק בטכנולוגיה אלה גם בשיווק ובמכירות. אנחנו שמחים וגאים שכל 23 היזמים הראשונים בהם השקענו בנו חברות מוצלחות והצליחו לייצר החזרים משמעותיים גם ברמה האישית".