ממשיכה בהתרחבות באנגליה: פתאל רוכשת מלון במנצ'סטר ב-115 מיליון ליש"ט עם רשת פנדוקס

חלקה של פתאל ברכישת המלון מסתכם בכ-14 מיליון ליש"ט • פתאל תשכור ותנהל את מלון מידלנד מנצ'סטר לתקופה של 35 שנה • היום התחילו בלאומי שוקי הון לסקר את מניית פתאל החזקות, וקבעו מציב מחיר יעד של 496 שקל למניה - גבוה בכ-20% ממחירה הנוכחי בבורסה

פתאל החזקות, שמחזיקה, שוכרת ומנהל 186 בתי מלון בארץ ובאירופה (כולל מלונות בהקמה), חתמה ביחד עם רשת פנדוקס, על הסכם לרכישת מלון מידלנד מנצ'סטר בכ-115 מיליון ליש"ט.

פתאל תשכור ותנהל את בית המלון לתקופה של 35 שנה. חלקה ברכישה עומד על כ-14 מיליון ליש"ט. בנוסף, ישקיעו שתי החברות כ-11 מיליון ליש"ט בהשבחת המלון, שתכלול בניית חדרים חדשים נוספים.

בפתאל מציינים כי בכוונת החברה לממן את העסקה ממקורותיה העצמיים. השלמת העסקה צפויה עד לסוף השנה.

מלון מידלנד מנצ'סטר נפתח בשנת 1903 ונחשב לאייקון בעולם התיירות. המלון מדורג 4 כוכבים סופיריור. הוא כולל 312 חדרי מלון, 12 חדרי ישיבות (הגדול ביניהם יכול להכיל כ- 700 איש), חדר כושר, 4 מסעדות וספא. הוא ממוקם בסמוך למוקדי התיירות המרכזיים בעיר מנצ'סטר.

העיר מנצ'סטר נחשבת לעיר התיירות השנייה בגודלה באנגליה. בשנת 2017 עברו בשדה התעופה של העיר 28 מיליון נוסעים.

רכישה זו הנה המשך לשיתוף פעולה רחב של פתאל עם רשת בתי המלון פנדוקס, הכולל 38 בתי מלון בגרמניה, באי הבריטי ובאירלנד. בשנת 2015 התקשרה פתאל עם פנדוקס בהסכם מכירה והשכרה (Sale and Lease Back) של 18 מלונות בגרמניה ובשנה שעברה התקשרו הצדדים בעסקת המלונות הגדולה ביותר באירופה במסגרתה רכשה פתאל את ההשכרה והניהול של 36 בתי מלון JURYS INN (מתוכם 20 בבעלות פנדוקס).

מניית פתאל החזקות  נסחרת היום בירידה קלה בבורסה. מאז ההנפקה הראשונית שביצעה החברה בחודש פברואר השנה, במסגרתה גייסה כ-500 מיליון שקל, רשמה המניה עלייה של 32% ושוויה של החברה הגיע לכ-5.9 מיליארד שקל.

דוד פתאל, בעל השליטה, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל פתאל החזקות, ציין היום כי "מלון מידלנד מנצ'סטר הינו אייקון בעולם התיירות, הוא אחד מבתי המלון הטובים באנגליה והוא יהווה תוספת משמעותית לפורטפוליו הנכסים של קבוצת פתאל באי הבריטי, שיכלול עם השלמת העסקה 9,309 חדרים ב-44 בתי מלון".

היום, אגב, התחילו בלאומי שוקי הון לסקר את מניית פתאל החזקות. האנליסט גיל דטנר מציב מחיר יעד של 496 שקל למניה, גבוה בכ-20% ממחירה בבורסה ומציין כי "לחברה צבר משמעותי של בתי מלון באירופה. מדובר בתוספת של כ-4,700 חדרים בחמש השנים הבאות. לדעתנו השוק אינו מתמחר את הפעילות העתידית הזאת. נראה לנו שהשמרנות גדולה מדי, מאחר ולחברה ניסיון של שנים בשוק המלונאות באירופה והיא גם נהנית מרוח גבית של שוק משגשג".