עסקת מלונות בראון: הרודיום דוחה את דרישותיו של בנקאי ההשקעות אייזנמן לדמי תיווך

לדברי השלד הבורסאי הרודיום השקעות, החברה "דוחה את הטענות והדרישות, שכן מדובר בניסיון לסחוט כספים שלא כדין" • "גלובס" חשף בסוף השבוע שעבר את דרישתו של רועי אייזנמן לדמי תיווך בגין העסקה למיזוג פעילות רשת מלונות בראון לתוך השלד הבורסאי

רועי אייזנמן/ צילום: פוטו פרג'
רועי אייזנמן/ צילום: פוטו פרג'

השלד הבורסאי הרודיום השקעות מאשר את חשיפת "גלובס" מהשבוע שעבר, על דרישתו של בנקאי ההשקעות רועי אייזנמן, לדמי תיווך בגין העסקה למיזוג פעילות רשת מלונות בראון לתוך השלד, ודוחה את הדרישה. הרודיום עדכנה הבוקר (ב') כי אחרי שחתמה על מזכר הבנות מול בעלי רשת בראון, אל שני הצדדים פנה צד שלישי "בבקשה לקבלת עמלת תיווך בנסיבות בהן העסקה כאמור תושלם".

הרודיום, בהודעתה, "דוחה את הטענות והדרישות שכן מדובר בניסיון לסחוט כספים שלא כדין", ובחברה ציינו כי היא "תעמוד על שיפוי מלא בגין כל נזק והוצאה שייגרמו לה מפעולותיו של אותו צד שלישי".

כפי שנחשף ב"גלובס", אייזנמן הפגיש בין בעלי רשת מלונות בראון - ליאון אביגד, ניר ויצמן וניצן פרי, לבין רואי תמרי, המנכ"ל ובעל השליטה בהרודיום, ובהמשך לכך העביר לצדדים מכתב ובו דרישה לדמי תיווך בשווי של כ-6% מהחברה הממוזגת, ששוויין עשוי להגיע לכ-20 מיליון שקל. עם זאת, בנקאי ההשקעות של העסקה הוא בית ההשקעות ווליו בייס, בראשות ויקטור שמריך ועידו נויברגר.

מקורבים לעסקה העריכו בפני "גלובס" כי דמי התיווך לאייזנמן, שפרש בתחילת השנה מניהול חברת מגדל בנקאות להשקעות לטובת פעילות עצמאית, אם אכן ישולמו, יהיו קטנים באופן משמעותי מדרישתו ויעמדו על כמיליון שקל לכל היותר.

לפני כשבועיים דיווחה הרודיום לבורסה כי בכוונתה לקלוט את פעילותה של רשת מלונות בראון כנגד הקצאת מניות החברה לבעלי הרשת. הרודיום עדכנה כי חתמה על מזכר עקרונות למיזוג פעילות חברת לאופרד, הפועלת בתחום של ייזום, הקמה וניהול מלונות בוטיק באירופה ובישראל.  מהעדכון של הרודיום בנושא עלה כי בתמורה להכנסת פעילות רשת בראון לחברה, יוקצו לבעלי השליטה בבתי המלון מניות, כך שהם יחזיקו בכ-75% ממניות החברה הממוזגת, עם אפשרות להגדלת חלקם ל-85%.

הצפי הוא כי הסכם מפורט בין הצדדים ייחתם בתוך 45 ימים, אחרי בדיקות נאותות. הרודיום עדכנה כי במועד חתימת ההסכם המפורט, יעבירו בעלי מלונות בראון דוחות כספיים ו"הערכת שווי על ידי מעריך שווי מוכר, שלפיה שווי הפעילות עולה על 325 מיליון שקל". השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, ובהם קבלת אישורים רגולטוריים, שהשלמתם נדרשת עד ארבעה חודשים ממועד החתימה על ההסכם המפורט בין הצדדים.