זיהוי פנים במקום דרכון: בקרוב בנמלי התעופה בארה"ב?

מינהל הביטחון בתעבורה בארה"ב חשף אתמול תוכנית רב-שלבית להרחבת השימוש בזיהוי פנים ואמצעים ביומטריים נוספים, כדי לשפר את הדיוק והמהירות של הבידוק הביטחוני בנמלי התעופה

זיהוי פנים/ צילום: שאטרסטוק
זיהוי פנים/ צילום: שאטרסטוק

בקרוב ייתכן שלא יהיה צורך להציג דרכון בתור לבידוק הביטחוני בנמלי התעופה בארצות-הברית. מצד שני, מבחינת שוחרי הפרטיות לא בטוח שאלה חדשות טובות.

מינהל הביטחון בתעבורה (TSA) חשף אתמול (ב') תוכנית רב-שלבית להרחבת השימוש בזיהוי פנים ואמצעים ביומטריים נוספים, כדי לשפר את הדיוק והמהירות של הבידוק הביטחוני בנמלי התעופה.

המנהל בחן מערכות ביומטריות בלוס אנג'לס ובאטלנטה. הוא יתחיל להשתמש בטכנולוגיה על נוסעים בינלאומיים שנכנסים לארה"ב ויוצאים ממנה, ואחר כך ירחיב את הבידוק הביומטרי גם לנוסעים אמריקאים שנרשמו לבידוק ביטחוני מוקדם.

"כאשר האיום על התעופה משתנה בכל יום, פיתוח הדור הבא של טכנולוגיה ביטחון עם השותפים המסחריים שלנו הוא חיוני", מסר מנהל TSA, דייויד פקוסקה, בהודעה לעיתונות.

TSA הולך בדרכה של סוכנות המכס וההגנה על גבולות, שמגבירה את השימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים לאנשים שנכנסים לארה"ב.

כיום נדרשים הנוסעים לאמת את זהותם לפני כניסתם לתור הבדיקה עם כרטיס הטיסה שלהם. כך יכול מנהל הביטחון לבדוק את שמותיהם מול רשימות מעקב אחרי טרוריסטים, ולוודא שלא בוצעה גניבת זהות.

שימוש בזיהוי פנים או טביעות אצבע יחליף את הבדיקה הידנית, והוא נתפס כבטוח יותר מפני זיופים. הטכנולוגיה הזו נשקלת לשימוש גם על ידי חברות תעופה כמו דלתא איירליינס, שהודיעה בספטמבר שהיא מקימה מסוף ביומטרי באטלנטה שייתר את הצורך במסמכי זיהוי של נוסעים.

לפי שעה TSA לא מציע שימוש נרחב בסורקי זיהוי פנים בנמלי תעופה המוניים. בניסיון להרגיש את החששות הצפויים, ציינה הסוכנות בדוח כי היא נוקטת צעדים להגנה על פרטיות הנוסעים, ואינה מרשה שימוש בנתונים אלא בהסכמת הנבדקים.