קו הייצור האחרון של דלתא בישראל נסגר; 70 עובדים המפעל בכרמיאל יפוטרו

בנוסף למפעל שייסגר עד סוף השנה, החברה תמשיך להפעיל בכרמיאל מרכז פיתוח בדים ** דלתא: " פעילות הייצור בישראל הצטמצמה עקב עלות ייצור גבוהה וירידה בכושר התחרותית"

אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי
אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי

העלויות הגבוהות של ייצור אופנה בישראל לעומת ייצור במדינות המזרח הכריעו את יצרנית האופנה שבניהולו ובשליטתו של אייזיק דבח, והביאו את דלתא גליל לסגירת את מפעל ייצור הגרביים שלה בכרמיאל. בכך החברה חותמת באופן סופי את סגירת כל פעילות הייצור שלה בארץ. סגירת הקו תתבצע עד סוף השנה הנוכחית, ובעקבותיה 70 העובדים המועסקים בקו הייצור יפוטרו.

מדובר במפעל בכרמיאל השוכן במבנה על קרקע בשטח של 24 אלף מ"ר שנמצאת בבעלות דלתא והוקם ב-1975. בנוסף לפעילות הייצור שנסגרת, במבנה פועל גם מרכז לפיתוח בדים מיוחדים אותה מעוניינת דלתא לשמור, והיא צפויה להמשיך להתקיים גם לאחר סגירת המפעל.

כיום החברה מייצרת את המוצרים אותם היא מוכרת הן בקבלנות משנה והן במפעלים בבעלותה במזרח התיכון, באירופה, במרכז אמריקה ובמזרח הרחוק. בנוסף לפעילות היצרנית שנסגרה בישראל, מעסיקה דלתא גליל כ-1,500 עובדים בישראל בתחום השיווק הסיטונאי, העיצוב והפיתוח, וברשת האופנה בבעלותה שמונה כ-185 חנויות.

מדלתא גליל נמסר: "החברה מעסיקה כ-1,500 עובדים בישראל בפעילות הקמעונאית ברשת חנויות דלתא, במחלקות המכירות, השיווק והמחקר והפיתוח בכרמיאל ובמטה הקבוצה. בשנים האחרונות, בתהליך טבעי, פעילות הייצור בישראל הצטמצמה עקב עלות ייצור גבוהה וירידה בכושר התחרותית. דלתא פועלת בשוק גלובלי תחרותי, וככזו היא נדרשת באופן עקבי לעשות מהלכים שיאפשרו לה להמשיך ולהתמודד בהצלחה מול האתגרים, כל זאת מתוך אחריות לכלל בעלי העניין".