סטרווד ווסט מנסה להרגיע את מחזיקי האג"ח: "מצבה של סירס לא משפיע מהותית על תוצאותינו"

פשיטת הרגל של ענקית הקמעונאות האמריקאית הביאה לצניחה באג"ח של חברת סטרווד ווסט הנסחרת בתל אביב • לרשת סירס חנויות בחמישה מתוך שבעת הקניונים של סטרווד ווסט בארה"ב • בחברת הנדל"ן מנסים להרגיע: "השטחים שלנו המופעלים בידי סירס הם בשיעור זניח"

בארי שטרנליכט, בעל השליטה בסטרווד  / צילום: רויטרס - Lucy Nicholson
בארי שטרנליכט, בעל השליטה בסטרווד / צילום: רויטרס - Lucy Nicholson

התחרות הגוברת שמאיימת על הקמעונאות המסורתית בארה"ב, גבתה בתחילת השבוע קורבן נוסף, כשרשת סירס (Sears) הכריזה על פשיטת רגל. הצפי להודעה של סירס הביא לצניחה באג"ח של חברת סטרווד ווסט  הנסחרת בתל אביב, והתשואה עליה זינקה לרמה של קרוב ל-12%.

ביומיים האחרונים האג"ח תיקנה חלק קטן והתשואה עליה ירדה ל-10.7% (מחיר של כ-86 אגורות). לרשת סירס חנויות בחמישה מתוך שבעת הקניונים של סטרווד ווסט, הממוקמים בדרום קליפורניה (2), באוהיו (3), במדינת וושינגטון ובאינדיאנה.

קבוצת סטרווד, שנמצאת בשליטת בארי שטרנליכט (Starwood Capital), היא אחת מחברות הנדל"ן והמלונאות הגדולות בארה"ב. לצורך הנפקת אג"ח בת"א, הקימה סטרווד חברה בת באיי הבתולה - סטרווד ווסט - שקלטה לתוכה שבעה קניונים שבבעלות הקבוצה, ושכנגדם הנפיקה בפברואר השנה אג"ח ללא ביטחונות שזכו לדירוג A מחברת S&P מעלות. ההנפקה זכתה להצלחה רבה והחברה גייסה סכום של  כ-910 מיליון שקל (לעומת כוונתה המקורית לגייס כ-700 מיליון שקל). 

ככל הידוע, קבוצת סטרווד ניסתה למכור את שבעת הקניונים הללו בארה"ב במהלך 2016, ללא הצלחה ובהמשך ניסתה לעשות להם מימון מחדש, מהלך שגם הוא לא עלה יפה. רק לאחר מכן הגיעה להנפקת האג"ח בארץ שבה כאמור הצליחה לקבל ביקושים גבוהים, כשהחתמים המובילים היו לאומי פרטנרס ופועלים אי.בי.אי).

סטרווד ווסט פרסמה היום (ד') תגובה לבורסה בעקבות פשיטת הרגל של סירס וכתבות שהתפרסמו בכלי התקשורת בנוגע למצבה של החברה. בין השאר טוענים בסטרווד ווסט כי "היקף הכנסות החברה משטחים המופעלים על ידי רשת סירס בנכסי החברה, הינו בשיעור זניח..". זאת ועוד, "אין במצבה הפיננסי של סירס בכדי להשפיע באופן מהותי על תוצאות פעילותה של החברה ועל מצבה הכספי", בין השאר מכיוון שאף אחת מהחנויות שסירס מתכננת לסגור בשלב זה אינה נמצאת בקניונים של סטרווד ווסט. עוד מציינים בסטרווד ווסט כי לחברה יש אפשרויות שונות לגבי החלפת רשת סירס בשוכרים אחרים, "דבר שעשוי להביא לשיפור בתנועת הקונים בנכסים".

סטרווד ווסט תקבל הארכה להלוואה ב-2021?

לגבי האפשרות ששוכרים נוספים יעזבו או יבקשו להפחית את דמי השכירות בעקבות נטישה של שוכר עוגן גדול כגון סירס (סעיפי co-tenancy) אומרים בסטרווד ווסט כי "נכון להיום זכות שכזו לא קיימת כתוצאה מהליכי חדלות הפירעון של סירס. גם במקרה שזכות שכזו תקום לשוכרי החברה בכל נכסי החברה כתוצאה מהליכי חדלות הפירעון, לא תהא לכך השפעה מהותית לרעה על החברה".

בנוגע לחשש כי החברה לא תעמוד בהתניות הפיננסיות שלה, מציינים בסטרווד ווסט כי "להערכת החברה, בהתבסס על הנתונים המצויים בידיה, לא צפוי להתגבש אירוע מגבלות כתוצאה מהליכי חדלות הפירעון של סירס".

מבנה החוב של סטרווד ווסט כולל הלוואות בסך 1.052 מיליארד דולר (כולל האג"ח שהונפק בארץ), שאותן תידרש החברה לפרוע או למחזר בין יולי 2021 לאוגוסט 2023. בשוק ההון חוששים שהחברה לא תצליח לקבל ב-2021 הארכה של שנתיים להלוואה בהיקף של כ-550 מיליון דולר, מה שיגרור צניחה חדה בערך האג"ח המקומי (שתשלומי הקרן שלהם מתחילים להיפרע ב-2021). 

סטרווד ווסט: תעודת זהות
 סטרווד ווסט: תעודת זהות