ארגון המורים הודיע על עיצומים החל מיום ראשון

בארגון המורים הכריזו על סכסוך עבודה לפני כחודשיים בשל סירובו של משרד החינוך להפעיל את רפורמת עוז לתמורה בחינוך המיוחד • מחר יודיע הארגון מהם העיצומים שהוא מתכנן

כיתת לימוד / צילום: שאטרסטוק
כיתת לימוד / צילום: שאטרסטוק

הנהלת ארגון המורים החליטה אתמול (ג') לפתוח בעיצומים ביום ראשון הקרוב בשל סירובו של משרד החינוך להפעיל את רפורמת עוז לתמורה בחינוך המיוחד. הארגון הכריז על סכסוך עבודה לפני כחודשיים, ועכשיו הודיע על הפעלתו. מחר יודיע הארגון מהם העיצומים שהוא מתכנן.

יו"ר ארגון המורים רן ארז, מסר כי "לא ייתכן שהאוכלוסייה החלשה ביותר במדינת ישראל לא תקבל את תוספת השעות ותנאי הלימוד שלהם זוכים כל תלמידי ישראל, כגון: שעות לימוד פרטניות לתלמידים, שיחות אישיות, שיעורי תגבור לתלמידים חלשים ועוד". רפורמת עוז לתמורה מופעלת שבע שנים.

בארגון הכריזו סכסוך עבודה באמצע אוגוסט, וציינו היום כי הסכימו לדחות את העיצומים כדי לא לפגוע בפתיחת שנת הלימודים וזאת בהתאם לבקשת שר החינוך ומנכ"ל משרדו. "המתנו מתוך רצון טוב לפתור את הבעיות אך משרד החינוך לא עשה דבר בנושא עד כה ו'זרק' את האחריות על משרד האוצר כאילו מדובר בשתי ממשלות שונות".

לפני כמה חודשים חתם הארגון על הסכם שכר חדש שבו התחייב שלא לשבות במשך תקופת ההסכם. עם זאת, החתימה על ההסכם התעכבה בשל חילוקי דעות לגבי השאלה אם מותר לארגון המורים להשבית על נושאים אחרים. לא מן הנמנע שהנושא יעורר שוב חילוקי דעות ובסוף מי שיכריע יהיה בית הדין לעבודה.