מגדל מממשת רווחים במלונות פתאל: מכרה מניות בהיקף של 100 מיליון שקל

מגדל מכרה את מניות פתאל החזקות לכמה גופים מוסדיים, בין השאר, באמצעות חבר הבורסה של בית ההשקעות אי.בי.אי • מאז שהתחילה מניית פתאל להיסחר בבורסה בסוף פברואר, היא טיפסה ביותר מ-20% ומשקפת לחברה שווי המתקרב ל-5.9 מיליארד שקל

מימוש רווחים ברשת פתאל: קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל ביצעה הפצת מניות פרטית, שבה מכרה נתח ממניותיה בחברת המלונאות פתאל החזקות , הנמצאת בשליטתו של דוד פתאל.

ככל הידוע, ההפצה נעשתה לפי שווי מניה של כ-400 שקל - דומה למחיר המניה הבוקר, ובהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל. את מניותיה מכרה מגדל לכמה גופים מוסדיים, בין השאר, באמצעות חבר הבורסה של בית ההשקעות אי.בי.אי. לפני ההפצה הנוכחית, החזיקה מגדל בכ-16.5% ממניות פתאל, בשווי שוק של כ-950 מיליון שקל.

מבחינת מגדל מדובר בהחזקה היסטורית שהציפה לה, ובעיקר למבוטחיה ולעמיתיה, תשואה נאה מאוד. מנהל ההשקעות הראשי של מגדל הוא אסף שהם.

מאז שהתחילה מניית פתאל להיסחר בבורסה בסוף פברואר האחרון, היא טיפסה ביותר מ-20% ומשקפת לחברה שווי נוכחי המתקרב ל-5.9 מיליארד שקל. 

הנפקתה של פתאל החזקות הייתה אחת מהגדולות ביותר שנעשו בגל הנפקות האקוויטי הראשוניות (IPO) שהתחיל בבורסה בתל אביב ב-2017, והיא כללה גיוס של יותר מ-500 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-4 מיליארד שקל "לפני הכסף".