שנה וחצי מאסר לבכיר לשעבר בכלל פיננסים על תרמית ני"ע

במסגרת הסדר הטיעון אליו הגיעו פרקליטות מיסוי וכלכלה ואריה לנצברג, בית המשפט יתבקש לאשר כי בתמורה להודאתו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום, הוא ירצה 18 חודשים מאסר בפועל • הסדר טיעון גם עם שותפיו לתרמית, גיא מגורי וחיים לנגר

יותר מ-5 שנים לאחר פתיחת החקירה בעניין הרצת המניות בכלל פיננסים, ושנה לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע, הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה כי הגיעה להסדר טיעון עם אריה לנצברג, לשעבר מנהל הברוקראז' בחברת כלל פיננסים בטוחה ברוקראג'.

במסגרת הסדר הטיעון יודה לנצברג בעובדות כתב האישום המייחס לו עבירות של תרמית בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר במרמה, עבירות של חבר עובד בורסה ועבירות המס. בתמורה להודאתו יבקשו לנצברג והפרקליטות מבית המשפט להטיל על לנצברג עונש מאסר בפועל של 18 חודשים.

כפי שעולה מכתב האישום שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על-ידי עורכות הדין יעל ענתות, הדס נאמן וליאת מנור מפרקליטות מיסוי וכלכלה, במהלך השנים 2010-2008 מסר לנצברג לשני חבריו הקרובים, גיא מגורי וחיים לנגר, הנחיות לפעילות במסחר אשר התבססו על מידע שהיה ברשותו לגבי פעילות צפויה של כלל פיננסים בחשבונות לקוחותיה ובחשבונות הנוסטרו שלה. זאת, במטרה להביא לכך שהחשבונות בשליטת מגורי ולנגר יפיקו רווחים מעליות או ירידות השערים הצפויות מהמסחר של כלל פיננסים.

על-פי האישום, מפעולות המרמה האמורות הופקו בחשבונות מגורי ולנגר רווחים בסך של כ-2.4 מיליון שקל, מתוכם הועברו ללנצברג 1.5 מיליון שקל. עוד עולה מכתב האישום כי לנצברג לא דיווח על קבלת הסכום האמור לרשויות המס.

מגורי ולנגר, אשר להם מיוחסות עבירות של תרמית בניירות ערך, הודו גם הם בעובדות כתב האישום, אך בניגוד ללנצברג לא הגיעו עם פרקליטות המדינה להסכמה ביחס לגובה העונש. הפרקליטות תדרוש כי יוטל על השניים עונש של 8 חודשי מאסר בפועל, ואילו מגורי ולנגר יטענו בפני בית המשפט כי יש להטיל עליהם עונש של 6 חודשי עבודות שירות בלבד. בנוסף לעונשים האמורים, על השלושה יוטל גם קנס כספי.

לטענת הפרקליטות בהודעה שפרסמה היום, ההחלטה לגבש עם השלושה הסדר הטיעון התקבלה, בין היתר, לאור כך שהעבירות בוצעו לפני כ-10 שנים ונוכח המורכבות הראייתית והמשפטית בתיק. נזכיר כי עם פרוץ הפרשה לפני יותר מ-5 שנים, בדקו רשות ניירות ערך ורשות המסים חשד לפיו בין השנים 2013-2008 גרפו לכיסם לנצברג, מגורי ולנגר סכום של כ-15 מיליון שקל, ואולם, כאמור, כתב האישום שהוגש היום על-ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה התייחס לשנים 2010-2008 ולסכום של 2.4 מיליון שקל בלבד.

באי-כוחו של לנצברג, עורכי הדין אלון רון ואילת לשם, מסרו: "אנו מברכים על כך שבתום דיונים אינטנסיביים במסגרת השימוע והמשא-ומתן מול הפרקליטות, התקבלה עמדתנו במספר נושאים קריטיים, באופן שהכניס את החשדות שיוחסו ללנצברג לפרופורציות המתאימות, ובכך נסללה הדרך להשגתו של ההסדר. חשיבותו הרבה של הסדר הטיעון היא בכך שהוא מביא סוף-סוף לסיום פרשה שעניינה אירועים שאירעו לפני קרוב לעשור, ואשר השפעתה על חיי  לנצברג ומשפחתו מאז החקירה בשנת 2013 הייתה הרסנית".