האוצר באולטימטום לרפתנים: חתמו על הסכם עד יום ראשון - או שהשוק ייפתח ליבוא

התאחדות מגדלי הבקר צפויה להתכנס מחר בבוקר ולקיים הצבעה: האם לחתום על הסכם ענפי, על אף שהרפתנים מתנגדים למתווה שהציע האוצר, והפערים בין הצדדים עמוקים - או להכריז מלחמה על שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל משרדו שי באב"ד

מחלבת בקר / צילום: שאטרסטוק
מחלבת בקר / צילום: שאטרסטוק

רגע לפני סוף השבוע המתיחות במשא-ומתן בין נציגי הרפתנים למשרד האוצר מגיעה לנקודת שיא על רקע העתירה לבג"ץ שהגישה תנובה. ל"גלובס" נודע כי משרד האוצר הציב אולטימטום לנציגי הרפתנים, לפיו הרפתנים נדרשים לחתום על הסכם עם האוצר עד יום ראשון הקרוב -אחרת יתרחשו שני הדברים שהרפתנים הכי חוששים מהם: הראשון הוא פתיחת השוק ליבוא מוצרי חלב באופן חופשי, בניגוד לשיטת המכסות המוגבלות הנהוגה כיום; והשני הוא דיון בממשלה על ביטול תכנון משק החלב - שני צעדים שיביאו לרעידת אדמה ענפית.

מחר בשעה עשר בבוקר צפויה להתכנס התאחדות מגדלי הבקר ולקיים הצבעה: האם לחתום על הסכם ענפי, על אף שהרפתנים מתנגדים למתווה שהציע האוצר, והפערים בין הצדדים עמוקים - או להכריז מלחמה על שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל משרדו שי באב"ד.

ניתן להעריך כי באוצר מעוניינים לקצר את לוחות הזמנים לחתימת הסכם ענפי שיסדיר את עתיד ענף החלב, וזאת לאור הדרישה להגיש את עמדת המדינה בתשובה לעתירה לבג"ץ שהגישה חברת תנובה. המדינה קצבה 45 יום לדיון שצפויים להסתיים ב-4 בנובמבר, כשבאוצר היו מעוניינים להגיע למועד הזה עם הסכם שיסדיר את ההתנהלות בענף, יבטיח את הורדת מחירי החלב וימנע מהם את הדרישה של תנובה לייקר את מוצרי החלב המפוקחים על רקע התייקרות מחיר החלב הגולמי.

באוצר ובהתאחדות מגדלי הבקר ביקשו שלא להגיב הערב לדברים.