עובדי המחשוב של נס טכנולוגיות משבשים עבודה בבי"ח הדסה

עובדי נס המוצבים בביה"ח הדסה מעידים על תנאי עבודה קשים בהם מועסקים וסירובה של הנהלת נס לתקנם • העובדים קיימו אסיפת הסברה במהלכה נטשו את עמדותיהם ועבדו במתכונת מצומצמת • בחברת נס הכחישו את טענות העובדים ומסרו בתגובה: "העבודה מתנהלת כסדרה בכלל אתרי נס, לרבות הדסה" • הדסה: "העבודה לא נפגעה"

עובדי מערכות המחשוב של חברת נס טכנולוגיות המוצבים בביה"ח הדסה החלו היום (ג') בשיבוש העבודה בהדסה, לנוכח מה שהם מתארים כתנאי עבודה קשים בהם מועסקים וסירובה של הנהלת נס לתקנם. העובדים קיימו אסיפת הסברה במהלכה נטשו את עמדותיהם ועבדו במתכונת מצומצמת. במקביל, משבשים העובדים לסירוגין את שירותי התמיכה והתיקונים שהם מספקים למערכות בית החולים

כשבועיים לאחר שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בקרב עובדי נס טכנולוגיות בעיריית ירושלים ובבית החולים הדסה בעיר, פתחו העובדים בשורת צעדים ארגוניים. עובדי נס בעירייה צפויים לנקוט בעיצומים בתום מערכת הבחירות לרשויות המקומיות.

כחלק מהצעדים הארגוניים, קיימו עובדי נס בהדסה מוקדם יותר היום אסיפת הסברה במהלכה נטשו את עמדותיהם ועבדו במתכונת כוננות מצומצמת. במקביל, משבשים העובדים לסירוגין את שירותי התמיכה והתיקונים שהם מספקים למערכות בית החולים. לדבריהם לא נפגעות פעולות מצילות חיים.

סכסוך העבודה במקום הוכרז נוכח תנאי עבודה לקויים תברואתית ובטיחותית, שלדברי העובדים הנהלת נס מתנערת מטיפול בהם. למרות ההתרעות והכרזת הסכסוך, לא טופלו הליקויים, ובמסגרת מו"מ שהתקיים בין הצדדים בניסיון למנוע את הצעדים הארגוניים נדחו כל בקשות ההסתדרות לשיפור המצב. בנוסף לכך בימים האחרונים אף הורעו תנאי ההעסקה של עובדי נס טכנולוגיות בהדסה, וזמני ההפסקה קוצצו להם ברבע באופן חד צדדי, מ-60 דקות ל-45 דקות. נזכיר כי לצד זאת גם נפגע שכרם של העובדים בבית החולים, שהועברו מהעסקה ישירה על ידי הדסה להעסקה על ידי נס טכנולוגיות.

התאגדות עובדי נס טכנולוגיות מלווה על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דניאל בנפילה, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות יקי חלוצי ומזכיר האיגוד המקצועי ממרחב ירושלים דודו מור יוסף.

בחברת נס הכחישו את טענות העובדים ומסרו בתגובה: "העבודה מתנהלת כסדרה בכלל אתרי נס, לרבות הדסה". 

מבית החולים הדסה נמסר כי שיבושי העבודה לא פגעו במהלך העבודה התקין בבית החולים: "מערך המחשוב של הדסה כולל גם את עובדי חברת נס, גם עובדי חברות אחרות ועובדים של הדסה. המערך פועל בהרמוניה ושיתוף-פעולה מצוין, ועבודת מערך המחשוב של הדסה היא ללא כל דופי. הדסה אינה נכנסת לנושא מערכת היחסים בין עובדי חברת נס להנהלתה, ביודעה כי לא ייתכנו עיצומים כאלה או אחרים שיפגעו בעבודת המחשוב, שהיא כעיקרון תומכת חיי אדם".