ביקושים של 2 מיליארד שקל בהנפקת האג"ח של לאומי קארד

החברה השלימה הערב גיוס של 1.13 מיליארד שקל בריבית של 2.19% • זהו גיוס האג"ח הראשון בענף חברות כרטיסי האשראי

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד השלימה היום (ג') גיוס מוצלח ראשון של אג"ח. ל"גלובס" נודע כי בהנפקה שבוצעה היום נרשמו ביקושים של מעל 2 מיליארד שקל מ-60 גופים שונים. בעקבות זאת לאומי קארד, שבניהולו של רון פאינרו, גייסה 1.13 מיליארד שקל, זאת בעוד במקור תכננה לגייס 500-700 מיליון שקל. הריבית באג"ח תעמוד על 2.19%. נציין כי מדובר בגיוס של אג"ח פרטיות, שזכו לדירוג AA מינוס מטעם S&P מעלות. את ההנפקה הובילו לאומי פרטנרס ולידר חיתום.

זהו גיוס האג"ח הראשון בענף כרטיסי האשראי, אך בוודאי לא האחרון. בעקבות הפרידה הצפויה של לאומי קארד מהבעלות של בנק לאומי (ושל ישראכרט מבנק הפועלים), על החברות לגוון את מקורות המימון שלה שעד היום נשענו על הבנק. במעלות התייחסו לסוגיה זו בעת מתן הדירוג לחברה וכתבו: "לאומי קארד תצטרך להתמודד גם עם עלייה בעלות המימון שלה בעקבות ההיפרדות מחברת האם ושינוי אופן מימון פעילותה, מה שיביא להישענות רבה יותר על מקורות מימון סיטונאיים משוק ההון עם מח " מ ארוך יותר".

עוד נזכיר כי באחרונה פורסם ב"גלובס" כי האוצר ובנק ישראל הגיעו להסכמות ולפיהם היקף הגיוס האג"ח של חברות האשראי החוץ בנקאי יגדל משמעותית לעומת המגבלה הנוכחית העומדת על 5 מיליארד שקל. המרוויחות הגדולות מההקלה הזו יהיו חברות כרטיסי האשראי המחפשות כאמור מקורות מימון חדשים, כך שהחברות עשויות להפוך להיות ענף משמעותי מבין מגייסי האג"ח בבורסה בשנים הקרובות.