מנהלת תחום המדיה והווידאו של ווג והניו יורקר מצטרפת ל-JVP

ג'וי מרקוס, מהדמויות הבולטות של תעשיית המדיה בניו יורק, מצטרפת לקרן של אראל מרגלית בתור Venture Partner • מרקוס אמרה ל"גלובס" כי "משהו מאוד גדול משתנה עכשיו בתעשיית התוכן, והשילוב בין תוכן לבין טק הוא מה שאנחנו מתכוונים לעשות ב-JVP"

בדרך למימוש רעיון "רובע המדיה" בניו יורק? קרן JVP מודיעה היום (ה') על הצטרפותה של ג'וי מרקוס, מהדמויות הבולטות של תעשיית המדיה בניו יורק, כ-Venture Partner בקרן. בתוך כך הקרן צפויה להודיע בקרוב על השקעה בשלוש חברות ישראלית בתחום טכנולוגיות המדיה והאי-קומרס. מרקוס תפעל בעיקר מההאב החדש שהשיקה JVP לאחרונה בניו יורק וגם תצטרף כחברת בורד מטעם הקרן במועצת המנהלים של חברות הפורטפוליו של JVP.

ג'וי מרקוס שימשה עד לאחרונה כסגנית נשיא בכירה ומנהלת תחום המדיה והווידאו ב-Condé-Nast, אחת מחברות המדיה הגדולות בעולם, שמחזיקה בין השאר בווג, ניו יורקר, GQ, פיצ'פורק ו-וניטי פייר. במסגרת תפקידה הקימה את המערך, שמפיק תכני וידאו עבור 22 המותגים של הקבוצה, ומייצר מיליארדי צפיות. לפני כן שימשה בתפקידי ניהול ב-MTV, Time Warner, וכמנכ"לית אתר הווידאו Dailymotion. 

בשיחה עם "גלובס" היא אומרת: "משהו מאוד גדול משתנה עכשיו בתעשיית התוכן, והשילוב בין תוכן לבין טק הוא מה שאנחנו מתכוונים לעשות ב-JVP". לדבריה השינוי בתעשייה הוא הזדמנות עבור חברות טכנולוגיה ישראליות להשפיע על שוק התוכן האמריקאי. "זו הזדמנות אדירה בשבילי לשלב את המומחיות שמגיעה מישראל עם המומחיות שלי בתחום התוכן והאי-קומרס האמריקאי".

לדברי מרקוס שוק התוכן בארה"ב זקוק לפתרונות טובים יותר בשורה של קשיים שמתגלים בתקופה הזה, החל בשאלות בסיסיות של ניהול זכויות ושליחת קבצים, "הברגים והמסמרים של המדיה הדיגיטלית" והמשך בטכנולוגיות תשלום חדשות עבור תוכן, בשוק שבו השיטות המסורתיות עומדות בפני משבר משמעותי. היא מציינת כי בימים אלה היא נפגשת עם שורה של חברות ומחפשת מימוש של פתרונות לבעיות שבפניהן ניצבת תעשיית המדיה.

מרקוס אומרת כי תחום ה-AR/VR מעורר עניין רב בתעשיית המדיה האמריקאית. כמי שהייתה שותפה להפקת סדרה בטכנולוגיית ה-VR, המציאות הווירטואלית, היא מדגישה כי קיימות מגבלות רבות בטכנולוגיה כיום והיא תחפש טכנולוגיות טובות יותר בישראל. בתחום ה-AR, המציאות הרבודה, הפתרונות הטכנולוגיים מניחים את הדעת, אבל המימוש לא ממצה את הפוטנציאל הפרסומי, שהוא "הזדמנות אדירה למשווקי מותגים", והמטרה היא למצוא דרכים לממש פוטנציאל זה.

"ג'וי זוכה להכרה בינלאומית כמובילה בתחום המדיה הדיגיטלית ואנחנו נרגשים על הצטרפותה ל-JVP כשותפה במטה שלנו בניו יורק", אמר אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP. "עם רקע עשיר בהצלחות וההישגים שצברה במהלך השנים בתפקידי המפתח שהובילה בענקיות המדיה הגלובליות, אני בטוח שג'וי תהווה גשר בין ניו יורק לישראל ותשתלב בעסקאות המבטיחות ביותר בצידה המזרחי של ארה"ב".

ב-JVP מציינים שמרקוס מביאה אתה מעל 20 שנות ותק בעולם המדיה הדיגיטלית, בהם צברה מומחיות והפכה לאחת מדמויות המפתח המובילות בתחום. בין השאר היא ליוותה את השקתם וצמיחתם של מוצרים דיגיטליים בארגונים גדולים ואת בנייתן של חברות דיגיטל קטנות והפיכתן לחברות מובילות. למרקוס ניסיון גם בתחום השקעות ההון סיכון לאחר ששימשה שותפה בקרן ההון סיכון Gotham Ventures בניו יורק. כמו כן היא הייתה חלק מצוות ההנהלה שהוביל את ההנפקה של רשת הספרים האמריקאית בארנס אנד נובל ואת מכירת פלטפורמת הצרפתית ל-Orange תמורת 200 מיליון דולר. בכוונתה להמשיך את פעילותה כמשקיעה בחברות מתחילות, כמו גם את עבודתה כמרצה ליסודות היזמות באוניברסיטת פרינסטון.

הצטרפותה של מרקוס לצוות השותפים של JVP מהווה המשך לפתיחת מרכז החדשנות הבינלאומי החדש של הקרן בניו יורק - Hub.NYC. המרכז, שיתפרס על פני כ-5,000 מ"ר בסוהו יאכלס כמה מחברות הפורטפוליו של הקרן, בהן AnyClip, ThetaRay ו-Nanit.