חברת STI הישראלית נמכרת לרזונטיקס האמריקאית

חברת Sti, שהוקמה ב-1998, היא פרטית ונמצאת בשליטה כמעט מלאה של היזם והמנכ"ל שלה, טובי סיוון • היא תהפוך לאחד ממרכזי הייצור של הרוכשת רזונטיקס • צפויה לצמוח ולהרחיב את פעילותה באור עקיבא

מכשור רפואי/ צילום :Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
מכשור רפואי/ צילום :Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

חברת STI מאור עקיבא, העוסקת בייצור מתקדם בתנאים מיוחדים, אריזה והרכבה של מכשור רפואי, חתמה על הסכם למכירתה לחברת רוזנטיקס האמריקאית. היקף האקזיט לא נמסר, ולא הרבה ידוע על החברה, אולם בשוק היקף פעילות מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים, כלומר האקזיט הוא כנראה בהיקף של כמה עשרות רבות של מיליוני דולרים. היזם והמנכ"ל טובי סיון, הוא בעלי 100% מהחברה.

STI , או בשמה המלא STI Laser Industries, הוקמה ב-1998, וכחברה שעסקה בקבלנות משנה, היא לא גייסה מעולם הון חיצוני. היא נחשבת למובילה בישראל בתחומים כמו עיבוד מוצרי ניטינול, ייצור של סטנטים, מסתמי לב, מוצרים לתחום הניתוחים הזעיר פולשניים ועוד מוצרים נוספים שדורשים עיבוד מדוייק וייחודי.

רוזנטיקס האמריקאית עוסקת באותו התחום, מרכזה בניו המפשייר, ארה"ב ויש לה סניפים ברחבי העולם. הרכישה בוצעה בתמיכת קרן הפרייווט אקוויטי GTCR , שנכנסה כמשקיעה משמעותית ברזונטיקס ב-2017, ומאז מחזקת אותה כמובילה בתחום באמצעות רכישות.

STI פועלת היום על פני שטח של 3,000 מ"ר ומעסיקה מעל 150 עובדים. בעקבות הרכישה צפויה פעילות החברה לצמוח ולהתרחב כאשר תהפוך לסניף של רוזנטיקס בישראל.

טובי סיון, היזם והמנכ"ל של STI בכל שנות קיומה, הוא תושב כפר סבא. הוא בוגר תואר ראשון בהנדסה ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה הטכנולוגית של ניו יורק. הוא ייסד את STI ב-1998 כאמור, לאחר שכיהן כסמנכ"ל בחברת המבלט עיבוד מתכת.