אחרי הריבית של דראגי: הדולר מתחזק מול האירו

הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית ללא שינוי, כצפוי, וסימן כי תכנית הרכישות תיוותר על כנה • האירו נסחר בשפל של שנתיים מול הדולר סביב 1.13 דולרים • דראגי הביע חשש מהברקזיט ושלח את הליש"ט לשפל של 6 שבועות מול הדולר

מריו דראגי / צילום: רויטרס
מריו דראגי / צילום: רויטרס

הדולר מתחזק היום (ה') מול האירו על רקע העליות החדות שנרשמות כעת בוול סטריט, ולאחר שהבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר את הריבית על כנה, ולא אותת על כוונה לשנות את המדיניות המוניטרית. 

נשיא הבנק המרכזי, מריו דראגי, אישר כי תכנית הרכישות של הבנק בגובה 2.6 טריליון אירו תסתיים כצפוי בסוף השנה ושיעור הריבית עשוי לעלות בקיץ הבא. בכך, התחזיות של ה-ECB נותרו עקביות מאז יוני האחרון על אף תחזיות הצמיחה הפסימיות בעוד המתיחות בגוש האירו מול איטליה מאיימת על שלמות גוש האירו.

האירו עלה אחרי הודעת הריבית של ה-ECB אך ירד "לאחר שדראגי הביע חשש במסיבת העיתונאים סביב איטליה והברקזיט", אמר ג'ון דויל, סגן נשיא חטיבת המסחר של Tempus Inc. 

האירו נסחר בשפל של שנתיים מול הדולר סביב 1.13 דולרים. הדולר אינדקס רשם שיא של חודשיים. הליש"ט נגעה בשפל של 6 שבועות סביב 1.283 דולרים, לאחר שדראגי אמר כי ככל שהשיחות בעניין הברקזיט יימשכו, כך על המגזר הפרטי להתכונן לאפשרות שבריטניה עלולה לצאת מהאיחוד האירופי ללא עסקה.