ליברמן בחר באלוף אביב כוכבי לרמטכ"ל הבא של צה"ל

דוברות שר הביטחון: השר "הגיע להחלטה כי אלוף כוכבי הינו המתאים, המובהק והמנוסה ביותר לכהן כרמטכ"ל. כוכבי ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות"

האלוף אביב כוכבי / צילום: דובר צהל
האלוף אביב כוכבי / צילום: דובר צהל

המועמד של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לרמטכ"ל הבא של צה"ל, הוא האלוף אביב כוכבי: מלשכתו של ליברמן נמסר הבוקר (שישי) כי ביום א' הוא יביא את שמו של כוכבי לאישור הוועדה המייעצת למינויים בכירים בשירות הציבורי, בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג.

ליברמן בחר בכוכבי כמועמדו לתפקיד הרמטכ"ל בתום תהליך ממושך, שכלל התייעצויות עם שורה של בעלי תפקידים בהווה ובעבר, ובהם ראשי ממשלה, שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר. התייעצויות התקיימו גם עם הרמטכ"ל המכהן גדי איזנקוט, ועם קצינים בכירים אחרים - שחלקם שמשו כמפקדיהם של ארבעת המועמדים לתפקיד.

נוסף לסגן הרמטכ"ל כוכבי, מתמודדים על התפקיד האלוף אייל זמיר; האלוף ניצן אלון והאלוף יאיר גולן.

"שר הביטחון הגיע להחלטה שהאלוף כוכבי הוא המתאים, המובהק והמנוסה ביותר לכהן כרמטכ"ל: הוא ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות, ויכולת פיקוד מרשימות. השילוב הייחודי של התפקידים הרבים שהוא מילא בצה"ל, יכולותיו הפיקודיות המוכחות בעיתות חירום ושגרה, הערכה הרבה לה הוא זוכה בצה"ל ומחוצה לו כאוטוריטה מקצועית וההצלחה שבה ביצע את כל משימותיו לאורך השנים- הופכים אותו למתאים ביותר להובלת צה"ל בשנים הקרובות", נמסר מלשכת שר הביטחון.

בכפוף לאישור הוועדה המייעצת בראשות השופט גולדברג, ליברמן יביא את מינויו של כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל לאישור הממשלה.

טרם פרסום החלטתו בנושא זה, ליברמן עדכן עליה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת שלושת המועמדים האחרים לתפקיד זה.

כוכבי נחשב למועמד המוביל ביותר לתפקיד זה, ולכן ההמלצה של ליברמן למנות אותו לתפקיד הרמטכ"ל הבא אינה הפתעה: הוא החל את דרכו בחטיבת הצנחנים, שירת כמפקדה, לאחר מכן על אוגדה 98 ועל אוגדת עזה - בשנים 2005 ו-2006 שבהן ישראל פינתה את גוש קטיף וכשבפיגוע של חמאס נחטף החייל גלעד שליט. בהמשך הוא מונה לראש אמ"ן ועל פיקוד צפון.

גורמים בסביבת שר הביטחון מסרו היום: "שר הביטחון ליברמן ניהל תהליך סדור, עקבי ודיסקרטי, מתחילתו ועד סופו, והגדיר מבעוד מועד 4 מועמדים. הבחירה בסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, הייתה טבעית ומתבקשת. כל השאר זה בדיות והמצאות. סגן הרמטכ"ל הבא ייבחר לאחר מינויו של אלוף כוכבי לרמטכ"ל, בהתייעצות בינו לבין שר הביטחון, כמקובל מאז ומעולם".

מלשכת רה"מ נמסר, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו סבור שאלוף אביב כוכבי הוא המועמד הראוי להיות הרמטכ"ל הבא של צה"ל. מועמדותו תובא לממשלה לאחר אישור ועדת גולדברג".

מדובר צה"ל נמסר כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט נפגש היום עם סגנו, אלוף אביב כוכבי, ובירך אותו על בחירתו כמיועד לתפקיד ראש המטה הכללי ה-22 של צה"ל.

מוקדם יותר שוחח הרמטכ״ל עם האלופים יאיר גולן, ניצן אלון ואייל זמיר והודה להם על ההתמודדות הראויה.

הרמטכ״ל הוסיף כי האלוף כוכבי הוא קצין מצטיין בעל ניסיון קרבי ומבצעי רחב היקף בגזרות השונות, ששירת בשורה של תפקידי פיקוד, שטח ומטה בהם הצטיין לאורך השנים, ואשר הכשירו אותו לתפקיד.

חברת ועדת החוץ והביטחון, ח"כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני, בירכה את האלוף כוכבי על הבחירה. "אחרי שורת התפקידים שמילא אין ספק שמדובר במינוי ראוי ביותר. זאת גם ההזדמנות להודות מעומק הלב לרמטכ"ל איזנקוט על שנים עתירות מורכבות".