הסתפקו בספק הסביר: מי פתחו סופ"ש באווירה פלילית?

וגם: הדור הבא לומד על ההבדל בין המינים

עדי אולמרט, יורם דנציגר, יוסף קלפטר ואמנון דיק / צילום: איציק בירן
עדי אולמרט, יורם דנציגר, יוסף קלפטר ואמנון דיק / צילום: איציק בירן

אירוע הפתיחה של אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב בנוכחות נשיא האוניברסיטה פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האגודה אמנון דיק ומנכ"לית האגודה הנכנסת, עו"ד עדי אולמרט, נערך ביום שישי האחרון באולם סמולרש באוניברסיטה. האירוע התקיים כשבשיאו הדיון בנושא - "שאלת הספק הסביר במשפט הפלילי".

דיק בירך בפתח דבריו את אולמרט בתפקידה החדש. הוא בישר לקהל כי "הכנתי נאום שלם, אבל אני מוכן לוותר עליו בתמורה למחיאות כפיים שלכם".

אחר כך הזמין דיק לבמה את שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' יורם דנציגר, והוסיף כי הוא כעת פרופסור מן המניין באוניברסיטת תל אביב. הזמנה זו התגלתה כאקטואלית במיוחד, היות שהשופט דנציגר יחד עם אורחת כבוד נוספת - שופטת בית משפט השלום אדנקו סבחת - דנו בשאלת הספק הסביר במשפט הפלילי, זאת בין היתר בהקשר להתפתחויות הדרמטיות בפרשת רצח תאיר ראדה. דנציגר, שסבר לפני כשלוש שנים שיש לזכות את רומן זדורוב, אמר באירוע כי "לפני חודשיים, כשסירבתי לדבר על התיק הזה, הסברתי שיש סיכוי לא מבוטל שהוא יעבור עוד שלב וייערך בו משפט חוזר. אני מניח שאם זה יגיע לשלב של משפט חוזר, אז כל התהיות, או לפחות חלק לא מבוטל מהן שעוד תלויות ועומדות באוויר, תתבררנה". 

בידידים ובתורמים שבאו להתעדכן והסתפקו בספק: יהושוע וגליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי; פנינה ומשה אדרי, מבעלי יונטייד קינג; עדיה ויצחק סוארי, קבוצת אלייד; עו"ד יהודה רוה, בעל יהודה רוה ושות' ותמי רוה, יו"רית חברת החדשות; ואחרים.

עדי אולמרט, יורם דנציגר, יוסף קלפטר ואמנון דיק (צילום: איציק בירן)

מה רוצה התולעת: הדור הבא לומד על ההבדל בין המינים

שאלת השאלות, ההבדלים במוח בין המינים, היא שעמדה הפעם במרכזו של מפגש מועדון הדור הבא של ידידי מכון ויצמן, שהתקיים ביום חמישי במתחם סינמה סיטי גלילות.

ד"ר מיטל אורן סויסה, מהמחלקה לנוירוביולוגיה במכון ויצמן הסבירה כי "המדע עוד לא יודע מספיק על השוני בין המינים, אך עצם העובדה שהוא נפתח לחקור את הנושא היא משמעותית". לדבריה "באלצהיימר, סכיזופרניה וגם במחלות אחרות, אנו כבר יודעים כי הן משפיעות בשלבים שונים על כל מין. ועדיין מדובר על אותן התרופות שאינן מותאמות לפי המין".

עוד הפתיעה אורן סויסה את הקהל כשהסבירה שהחיה האידאלית למחקר היא תולעת. היא הסבירה כי לאדם 100 מיליארד תאי עצב בגוף, לקוף כשליש מזה ואילו לתולעת 302 תאים בלבד, מה שהופך אותה לנגישה הרבה יותר עבור המדע. שלושה פרסי נובל כבר ניתנו על מחקרים שנעשו בתולעים, החולקות 80 אחוז מהגנים של האדם".

לאחר ההרצאה צפה הקהל בסרטו החדש של אבי נשר "סיפור אחר". עמיר שאלתיאל, יו"ר ויצמן וייב ויו"ר קבוצת אלדר סיפר כי הבחירה בסרט נעשתה עוד לפני הטרגדיה של משפחת נשר.

באו להתעשר וללמוד: פרופ' ישראל בר יוסף, סגן נשיא מכון ויצמן למדע; יעל גורן וגמן, מנכ"לית אגודת הידידים; ענת ופרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאי; היזם ינון ברכה, לשעבר מנכ"ל פריים סנס; היזם עופר וילנסקי; אסף אזולאי, ראש אגף שיווק בבנק הפועלים; אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל למגורים; היזמת שני טולדנו; לימור גנות, מנהלת שותפה בגפן קפיטל; יאיר שני, סיגמא; ליאור בן ארצי, מנכ"ל לידר שוקי הון; לימור ושי טייטלבוים; דרור תורן, מנכ"ל חטיבת המגורים באמריקה ישראל; ואחרים.

ינון ברכה ואמנון שעשוע/ צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן
 ינון ברכה ואמנון שעשוע/ צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן

 מחפשים תשובות למבוי סתום

לשכת רואי החשבון בתל אביב אירחה בשבוע שעבר כנס בנושא חדלות פירעון ושיקום כלכלי, בו התקיים פאנל בהנחיית רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי חשבון הנכנסת. הפאנל התקיים בדגש על ההערכות לכניסתו של החוק החדש של חדלות פירעון ושיקום כלכלי לתוקפו בעוד כשנה.

הכנ"ריתׁׁ עו"ד סיגל יעקובי ציינה בפאנל, כי בחודשים האחרונים כבר החל השינוי בתהליך המינוי של בעלי תפקידים בתהליכי פירוק ושיקום או כנאמנים בתהליכי הקפאת הליכים, כאשר משרדה מעביר המלצה על בעלי תפקידים לבית המשפט הממנה אותם. יעקובי אמרה כי נבנה מאגר לבעלי תפקיד לתיקים מורכבים ומאגר לתיקים קטנים מתוך כוונה לתת הזדמנות כניסה לתחום.

סוגייה נוספת שנדונה במקום, נוגעת לדירקטורים: נשאלה השאלה אודות חברה שנמצאת במשבר עסקי ולא ידוע אם היא צפויה להתגבר עליו או שהגיעה למבוי סתום - האם חובת הדירקטורים היא לבעלי המניות של החברה או לנושים? המסקנה הייתה שגם בחוק החדש יש עוד מקום לדיון, פרשנות והתפתחות הפסיקה. השאלה, כך נראה, נותרה פתוחה.

השתתפו ותהו: עו"ד ספי זינגר מהרצוג פוקס נאמן, ולשעבר הממונה על נושאי חדלות פירעון ומיסוי בפרקליטות המדינה; רו"ח ועו"ד שלמה נס; רו"ח עליזה שרון; רו"ח יעקב זיצר; עו"ד אמיר ברטוב; עו"ד קרן רייכבך סגל;עו"ד חגי אולמן ואחרים.

מימין" רו"ח איריס שטרק ועו"ד סיגל יעקובי / צילום: שלומי יוסף
 מימין" רו"ח איריס שטרק ועו"ד סיגל יעקובי / צילום: שלומי יוסף

יש להם ביטחון בדור הדיגיטל היפני

במתחם העבודה Labs בשרונה תל אביב הושקה בשבוע שעבר פעילות מעבדת הדיגיטל המקומית של ענקית הביטוח היפנית Sompo. 

יו אוסומי, סגן שגריר יפן בישראל, הצהיר כי הוא מקווה שחברות גדולות כמו סומפו "יצליחו להמציא עצמן מחדש, בעזרת האנרגיה של הדור הדיגיטלי החדש ביפן, כמו גם בעזרת השימוש בחדשנות הישראלית כזרז משמעותי".

קואיצ'י נאראסאקי, חבר הנהלה בכיר וה-CDO של Sompo, פתח בכך שהוא מרגיש "סבבה". עוד הוא אמר, כי סומופו היא אמנם חברת ביטוח, אבל החזון שלה הוא ליצור עולם ללא ביטוח באמצעות הטמעת טכנולוגיות שיאפשרו להפוך פעילויות רבות כמו נהיגה לבטוחות הרבה יותר, באמצעות חיזוי סיכונים ומוניטורינג במטרה לצמצם סכנות, מעטפת סיעוד, טיפול ותמיכה באוכלוסיות מבוגרות וכן הלאה.

מעבדת הדיגיטל המקומית של סומופו תנוהל ע"י ינון דולב ותצטרף למעבדות הדיגיטל של החברה בטוקיו ובעמק הסיליקון בארה"ב. תפקידה לאתר טכנולוגיות ישראליות למטרות שיתוף פעולה או השקעה. במשיקים: מיטל שביט, מנהלת הפיתוח העסקי של מעבדת הדיגיטל; אריאלה גרינברג-פלדר, מנהלת החדשנות של ג'נרל מוטורס בישראל; עמנואל תימור, שותף בקרן וורטקס; טומוהירו יודן, ראש מכון הייצוא היפני; מוטוקי קוריטה, הנספח הכלכלי של יפן בשגרירות בישראל; ינון דולב, העומד בראש הפעילות של סומופו בישראל; ד"ר הירוקי שיבאסקי מנהל בכיר בחטיבת הדיגיטל של סומופו; ליאור עטרת, ראש מרכז הסייבר של ג'נרל אלקטריק בישראל; דורון לצר, שותף בפרל, כהן, צדק, לצר, ברץ; רונן ניר, שותף בויולה; מרב מלובן, סמנכ"לית השיווק בקרן; ערן לוי, מנכ"ל Enel ישראל; אסנת שגב-הראל, קרן EOS; יואב צרויה, שותף בקרן JVP; יוני גולן, מנכ"ל ג'אקורה ישראל ואחרים.

ינון דולב רונן ניר דורון לצר מיטל שביט ועמנואל תימור/ צילום: פביאן קולדורף
 ינון דולב רונן ניר דורון לצר מיטל שביט ועמנואל תימור/ צילום: פביאן קולדורף

באו לתקן את הנזקים שהאדם יצר לאורך השנים

ביום חמישי האחרון, רגע לפני הסופ"ש הדרומי המתוח, הושק השדה הסולארי "עין צורים סאן" שעל אדמות קיבוץ עין צורים. עוד נמסר, כי הוא קם בהשקעה של כ-40 מיליון קל ובפרק זמן של 5 חודשים בלבד.

מי שציפה להשקה חגיגית באמצעות שבירת פאנל סולארי (כנראה שיש מנהג שכזה), נאלץ להסתפק בגזירת סרט בלבד, בשל מחירו של הפאנל. 

שטחו של השדה כ-120 דונם שעל-פי התכנון מבקשים לספק כ-7.6 מגה ואט לרשת החשמל הארצית. מדובר במיזם משותף של חברת משקים&פרטנרס, קיבוץ עין צורים והמועצה האזורית שפיר, שנבנה ע"י חברת Belectric ישראל.
אינגו אלפהוס, מנכ"ל Belectric העולמית, אף הגיע לישראל מגרמניה לכבוד המאורע. הוא התייצב בשדה החולי כשהוא חנוט בחליפה. חן מלמד, יו"ר משקים&פרטנרס הצהיר כי "אנחנו מפתחים חקלאות חדשה, סולארית, במטרה לתקן את נזקי הסביבה שהאדם יצר לאורך השנים".

נכחו: אנה וליקנסקי, מנכ"לית בילקטריק ישראל; שחר בן מויאל, מנכ"ל משקים&פרטנרס; ואשר אברג'ל, ראש המועצה האזורית שפיר. 

שחר בן מויאל חן מלמד אשר אברג'ל אנה וליקונסקי ואינגו אלפהוס/ צילום: איתי פוגל
 שחר בן מויאל חן מלמד אשר אברג'ל אנה וליקונסקי ואינגו אלפהוס/ צילום: איתי פוגל