הותמ"ל תקדם תוכנית פינוי-בינוי במתחם שבטי ישראל בקריית גת

עפ"י התוכנית, מתוכננות לקום במקום 2,725 דירות חדשות, וזאת במקום 372 יחידות דיור ישנות בבניינים בני 3 ו-4 קומות

בנייה בקריית גת / צילום: רויטרס
בנייה בקריית גת / צילום: רויטרס

מתחם פינוי-בינוי בקריית גת הוכרז כמתחם מועדף לדיור והוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) תוכל לקדם אותו בהליך מזורז. הכרזת המתחם אושרה היום (ב') במסגרת ישיבת קבינט הדיור, כאשר את ההצעה יזמו משרד הבינוי והשיכון והרשות להתחדשות עירונית.

מדובר במתחם "שבטי ישראל" בעיר, הגובל בכביש 35 מצפון, ושטחו כ-190 דונם. על פי התוכנית שתעבור כעת לטיפול הותמ"ל, מתוכננות לקום במקום 2,725 דירות חדשות, וזאת במקום 372 יחידות דיור ישנות בבניינים בני 3 ו-4 קומות. מהרשות להתחדשות עירונית נמסר היום כי המכפיל הגבוה במתחם נובע מהעובדה שערכי הקרקע בעיר נמוכים וכי שיתוף פעולה עם יזם, שקידם את הפרויקט ורכש במקביל קרקע סמוכה שתשמש כקרקע משלימה, תאפשר את תכנון המתחם כולו. עוד נמסר כי: "בשל ערכי הקרקע הנמוכים בקריית גת, נדרש ציפוף משמעותי המתאפשר הודות לקרקע שבה זכה היזם בעבר. באופן זה, משמשת הקרקע כקרקע משלימה, והופכת את הפרויקט לכדאי כלכלית". היזם שמקדם התוכנית הוא היזם הוא יאיר עיני מחברת אפיק הירדן יזום יחד עם חברת קוטלר גת.

עוד נציין כי המתחם מקודם בשיתוף פעולה עם עמידר המחזיקה ברוב הדירות במתחם - 213 במספר, ויחד עם המינהלת להתחדשות עירונית בקריית גת.

נזכיר כי לאחר שחוק הותמ"ל תוקן כך שהוועדה המיוחדת תוכל לדון ולאשר גם תוכניות פינוי-בינוי על קרקע מדינה, הוכרזו מספר מתחמי פינוי-בינוי שעברו לטיפול הוועדה המיוחדת. מדובר ב-11 מתחמים בערים רחובות, נתניה, יהוד, אור יהודה, בת-ים, בית שמש, גבעת שמואל ולוד.

״במקום של צפיפות אוכלוסייה וחוסר במשאבי קרקע כמו זה הקיים בישראל, התחדשות עירונית של שכונות ישנות ומוזנחות והפיכתן לאזורים פורחים ואטרקטיביים במרכזי הערים, הנה רכיב חשוב בהגדלת היצע הדירות", כך אמר היום שר הבינוי והשיכון יואב גלנט. "חלקה של ההתחדשות העירונית ילך ויגדל בשנים הקרובות בכל רחבי הארץ. התוכניות החדשות שיאושרו תבאנה לבנייתן של 2,725 יחידות דיור חדשות לטובת בני המקום הוותיקים ולמען דיירים חדשים. אנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ במטרה לקדם תהליכי התחדשות עירונית בערים נוספות ברחבי הארץ, כדי לספק פתרונות דיור ואיכות חיים לזוגות צעירים ולמשפרי דיור בישראל״.

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, התייחס אף הוא לתוכנית ואמר: "הפרויקט במתחם שבטי ישראל הוא המשמעותי ביותר בפריפריה הרחוקה, ובפרט בקריית גת, ומהווה מבחינתנו את יריית הפתיחה להשקעה בהתחדשות עירונית בפריפריה. אנו נמשיך לפעול לקידום מהיר של תהליכי ההתחדשות העירונית בעזרת שלל הכלים שברשותנו ובעזרת הותמ"ל, לשם קידום והאצה של תהליכי התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ, ובפרט בפריפריה".