ועדת הטייקונים משנה כיוון: זימנה רגולטורים במקום ראשי בנקים

ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא האשראי ללווים הגדולים זימנה את יו"ר רשות שוק ההון החדש, משה ברקת, ואת המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר • בשבוע הבא יופיע ברקת במקום ראשי בנק אגוד, ובר תופיע בסוף נובמבר במקום ראשי מזרחי טפחות

משה ברקת, יו"ר רשות שוק ההון / צילום: תמר מצפי
משה ברקת, יו"ר רשות שוק ההון / צילום: תמר מצפי

לאחר ישיבות עם ראשי בנק הפועלים ובנק לאומי שלא הניבו מסקנות מסעירות, ועדת החקירה הפרלמנטרית של הכנסת בנושא האשראי ללווים הגדולים עוברת לזימון של הרגולטורים. ל"גלובס" נודע כי ביום ראשון הבא יופיע בפני הוועדה משה ברקת, יו"ר רשות שוק ההון החדש, וזאת בעוד במקור היו אמורים להופיע ראשי בנק אגוד.

בנוסף לכך נקבע כי ב-25.11 תופיע המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, בפני ועדת החקירה הפרלמנטרית, במקום ראשי בנק מזרחי טפחות שהיו אמורים להופיע באותו התאריך. ככל הידוע ייקבע מועד זימון חדש לראשי בנק אגוד ומזרחי טפחות בהמשך.

נזכיר כי ראש רשות שוק ההון הקודמת דורית סלינגר זומנה להופיע בפני הוועדה כבר במושב הקיץ של הכנסת, אולם חילוקי דעות בנוגע לאופן הישיבה הביאו לכך שהיא החליטה ברגע האחרון שלא להשתתף. כעת יופיע ברקת שנכנס רק באחרונה לתפקידו. יחד עם זאת, ברקת אמור להכיר היטב את הנושא, שכן הוא כיהן כיו"ר חברת הפניקס. נציין כי על אף הופעתו הצפויה של ברקת, הוועדה צפויה להמשיך ולהתמקד בפעילות הבנקאים בנושא האשראי ללווים הגדולים, שכן ככל הידוע טרם זומנו ראשי הגופים המוסדיים, למרות שהם מהווים כיום יותר ממחצית האשראי העסקי והיו מעורבים בחלק מהסדרי החוב הגדולים.

כאמור, עד כה הופיעו ראשי בנק הפועלים ובנק לאומי בפני הוועדה שבראשות ח"כ איתן כבל. על אף שכל דיון נערך במשך כ-3 שעות בממוצע, ונשאלו בו שאלות נוקבות, הצליחו ראשי המערכת הבנקאית לדבוק במסריהם וסרבו לחשוף מידע בנוגע לאשראי ספציפי שניתן ללווים הגדולים. השאלה היא האם יצליחו חברי הכנסת לחלץ יותר מידע מהרגולטורים.