פעילות פמיניסטיות חרדיות מטרילות את גפני לאור תמיכתו בקליש-רותם

פעילות חרדיות מגיבות לח"כ משה גפני ומחליטות להמחיש את האבסורד: תמיכה חרדית בנשים חילוניות - כן, הסכמה שנשים חרדיות יתמודדו במפלגות חרדיות - לא • צפו בווידאו

ח"כ משה גפני / צילום: איל יצהר
ח"כ משה גפני / צילום: איל יצהר

וידאו המטרת הברכות על ראשה של ראשת עיריית חיפה החדשה, עינת קליש-רותם, הדהים נשים חרדיות רבות.

בעוד ח"כ גפני מתקשר לברך ולהלל את שיתוף הפעולה של החרדים עם האישה שנבחרה לראשת העיר בחיפה, הוא מעולם לא היה מסכים לכך שנשים חרדיות יתמודדו על ראשות הערים או ברשימת דגל התורה לכנסת, כך שקריאות השמחה שלו נתפסות בעיניהן כצבועות. פעילת מפלגת העבודה החרדית, מיכל צ׳רנוביצקי, כתבה הבוקר סטטוס מפורט על רגשות שמחה ואכזבה - לאור ריקודי החרדים עם עינת קליש-רותם אתמול בלילה.

הפעילה החרדית הפמיניסטית רחלי גוטליב רושגולד החליטה להמחיש את האבסורד. תמיכה חרדית בנשים חילוניות - כן, הסכמה שנשים חרדיות יתמודדו במפלגות חרדיות - לא. היא הכינה קטע וידאו ובו שיחת הברכות של גפני מוענקת למתמודדת חרדית פורצת דרך.

צפו:

"שמחה גדולה כזו לא היתה הרבה שנים. מגיע לתושבי חיפה שנים טובות וראש עיר טובה שתדאג לכולם" אומר גפני בווידאו המקורי, והאישה העונה לגפני בצידו השני של הקו משיבה לו: "ח״כ גפני, זה כל כך מרגש, תחילתה של תקופה, נשים חרדיות לא היה להן ייצוג ואתה גפני זכית שזה יהיה במשמרת שלך... כל השנים חיכינו, אסתר המלכה, שלומציון" אומרת החרדית וגפני נשמע אומר ברקע "נכון, נכון".