אושר: קניון ארנה בהרצליה ייפתח אל הרחוב ויכלול משרדים עם זיקה לים

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית אישרה את פתיחת קניון ארנה אל הרחוב, כך שהגג הקיים יוסר מהקניון • כמו כן, מלבד שטחי מסחר יכלול הקניון שטחי משרדים עם זיקה לתיירות • את התוכנית יזמה בעלת הקניון, קרן ריאליטי

הדמיית פתיחת קניון ארנה אל הים / הדמיה: שער אדריכלים
הדמיית פתיחת קניון ארנה אל הים / הדמיה: שער אדריכלים

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף), בראשות מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, אישרה היום (ד') פה-אחד את התוכנית לביצוע שינויים בקניון ארנה בהרצליה והנגשתו אל הים. כפי שנחשף ב"גלובס", את התוכנית שיזמה בעלת הקניון קרן ריאליטי אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה בינואר האחרון.

התוכנית כוללת פתיחה של הקניון הקיים והסגור אל הרחוב, כך שבמקום מבנה שחוסם את הנוף ואת המעבר החופשי לים, ייפתחו מעברים רחבים שישמשו את הציבור, והחזיתות האטומות יהפכו ברובן לחזיתות מסחריות פעילות. זאת במטרה להגביר את החיבור בין העיר לים ולהנגיש את הים לציבור.

הולחו"ף ציינה בהחלטתה כי היא רואה בחיוב את התוכנית, שמשנה את המצב הקיים, בשל מיקומו של הקניון בסביבה החופית, בסמיכות לחופי רחצה, למרינה ולמוקד החינוך הימי.

בספטמבר 2018 דנה הוועדה לראשונה בתוכנית, והיום הוצגו לה חלופות שונות למימוש התוכנית. הוועדה החליטה לאשר את התוכנית, שכוללת גם הסבה של שטחי מסחר קיימים לשטחי משרדים בעלי זיקה לתיירות, וזאת בכפוף להרחבת המעברים הפנימיים המקשרים בין החוף, הטיילת והעיר, באופן המאפשר נגישות גבוהה יותר של הציבור לים מכל המרחב הסובב את הקניון. בנוסף, שימושי מסחר ימוקמו כלפי החזיתות הפונות אל הרחובות הסובבים, אל החוף והמרינה ואל המעברים הפנימיים. 500 מ"ר מהשטחים בתוכנית יוקצו לשימוש חינוך ימי.

קניון ארנה בהרצליה כולל 45 אלף מ"ר שטחים בנויים, אך רק 40% מהשטחים מאוכלסים. על רקע זה הסבת שטחי מסחר קיימים בקניון לשטחי משרדים בעלי זיקה לתיירות, הינה יתרון כלכלי משמעותי לבעלי הקניון.

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר ציינה כי "התוכנית משפרת באופן משמעותי את המרחב בציבורי לטובת הציבור. התוכנית שומרת על העיקרון שחוף הים הינו נחלת הכלל וקבעת נגישות של הציבור מהעיר אל הים. זאת, ע"י יצירת מעברים עירוניים שישלבו מסחר ובתי קפה תוך מבטים פתוחים אל הים".

התוכנית נערכה ע"י משרד פוסטר אדריכלים, שער אדריכלים ואדריכלית אירית כוכבי.