מאב לבן: מי הגיעו לטקס חילופי דורות בנשיאות קרן רש"י

וגם: מי שרה למרות שהיא גרועה בזה?

גבי אשכנזי, הוברט לוואן, פרנסואה לוואן ומיכל כהן/צילום: יובל יוסף
גבי אשכנזי, הוברט לוואן, פרנסואה לוואן ומיכל כהן/צילום: יובל יוסף

בכפר הנוער בן שמן ערכה אמש קרן רש"י טקס לרגל העברת שרביט הנשיאות מידיו של הוברט לוואן, נשיא הקרן מיום היווסדה, לידיו של הדור הבא - בנו, פרנסואה לוואן בן ה-45.

בנוכחים: רא"ל במיל' גבי אשכנזי, יו"ר הקרן; מיכל כהן, מנכ"לית הקרן, כמו גם אנשי ונשות עסקים בהם: יואל קרסו, יו"ר קבוצת קרסו מוטורס; דיתה ויהודה ברונציקי, מייסדי אורמת; ד"ר אסתר לוצאטו; חברי הכנסת מירב בן ארי ואלי אלאלוף; ואחרים. 

הוברט לוואן הוא אחיינו של גוסטב לוואן ז"ל, מייסד קרן רש"י שנפטר לפני עשור, והשקיע מהונו בארץ באמצעות מעיין מים קטן שרכש מה שלימים הפך למותג המים המינרליים פרייה.

כהן ציינה בטקס כי "במשך כל שנות קיומה, קרן רש"י הובילה את חזית העשייה החברתית בישראל למען צמצום פערים וקידום מוביליות חברתית וכלכלית. העדרם של מוביליות החברתית ושוויון ההזדמנויות  פוגע בנכס החשוב ביותר שלנו - המשאב האנושי, ובכך מאיים על יכולתנו לשמר את ההישגים האדירים שלנו בשבעים שנות המדינה. כמי שעובדת שנים רבות בזירה הציבורית-חינוכית, אני משוכנעת שפערים חברתיים אינם גזירה משמיים, וניתן לגשר עליהם בעבודה נכונה להנגשת השירותים וההזדמנויות".

אשכנזי אמר כי "אסור לנו להשלים עם מצב בו גורלם של ילד או ילדה נקבע במידה רבה לפי המקום בו נולדו וגדלו. אנחנו חייבים לגשר על הפערים בנקודות הפתיחה ולהנגיש הזדמנויות לכל חלקי הארץ ולכל מגזרי החברה, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות ומודרות. למשפחת לוואן, מייסדי הקרן, תרומה עצומה לחוסנה של מדינת ישראל החל מההיבט הביטחוני בראשית דרכה של המדינה ועד להשקעות בתחומי החברה, החינוך והרווחה מאז הקמתה ועד היום".

אינסטינקט בסיסי: מי שרה למרות שהיא גרועה בזה? 

מהן המיומנויות הנדרשות מעורכי דין בחברות? על שאלה זו ביקש לענות מפגש שערכה השבוע פירמת עוה"ד DLA PIPER במסעדת אוליב ליף שבמלון שרתון.

עו"ד ארין ה. אברמס, היועצת הראשית של חברת התחבורה Via, כיהנה בעבר כסמנכ"לית בסיטי בנק, והגיעה לישראל לכבוד המפגש. הרצאתה של אברמס עסקה במיומנויות הפסיכולוגיות, כמו גם הפיזיות והמילוליות הנדרשות על מנת להפגין אמון בתפקידי ייעוץ משפטי לחברות, מה שדורש מן הסתם, גם מיומנויות אישיות וסגנונות שכנוע.

בין היתר דיברה אברמס על ההבדלים שבין גברים ונשים. "כשהגעתי לשיעור הראשון בלימודי משפטים המרצה שאלה 'מי מכם חושב שבעוד כעשור יהיה שותף במשרד עו"ד?' התוצאה המצערת הייתה שכל הגברים הרימו ידיים בביטחון אבל הנשים לא. אנשים מאבדים ביטחון עצמי מכל מני סיבות. לארגון יש כלים להתמודד עם זה אבל האחריות היא גם עלינו", היא הבהירה.

"האינסטינקט של עורכי דין הוא תמיד להגיב, גם אם לא יודעים מהי התשובה הנכונה", טענה אברמס, "אבל להגיד שאתה לא יודע דווקא מעניק לך אמינות נוספת כי כשאתה כן מביע דעה מקצועית היא נתפסת כנכונה".

את הנוכחות והנוכחים היא ציידה בטיפ משלה ואמרה כי "אחת לשנה לפחות אני מנסה לעשות משהו שאני גרועה בו כדי להתמודד עם תחושת אי הנעימות ולהיות מסוגלת להמשיך הלאה. בשנה האחרונה השתתפתי בקבוצת שירה, מתוך ידיעה שאני לא מצטיינת ביכולותיי הווקאליות, ומתוך הבנה שחשוב לקחת סיכונים ולהכיר בכך שהחברים והקולגות עדיין יאהבו אותך גם אם אתה לא טוב בשירה".

רכשו וחיזקו מיומנויות: עוה"ד ג'רמי לוסטמן ונעמי מרילס מ-DLA PIPER; צפי גולדמן, היועצת המשפטית של פיוניר (payoneer); מעיין ויצמן ליבוביץ, היועצת המשפטית של Moovit; ג'יי קליש, היועץ המשפטי של OurCrowd; יעל בר נוי, היועצת המשפטית של קליקטייל; ביל אור, יועץ משפטי לחברת צ'קמרקס ואחרים.

נעמי מרילס, מעיין ויצמן ליבוביץ, יעל בר נוי וארין ה. אברמס / צילום:  מאי בינסטוק אורון
 נעמי מרילס, מעיין ויצמן ליבוביץ, יעל בר נוי וארין ה. אברמס / צילום: מאי בינסטוק אורון

חופשה ברומא: מי אנשי העסקים שליוו את זובין מהטה בארמון?

בשבוע שעבר אירח נשיא איטליה סרג'ו מטרלה קונצרט בארמון הקווירינלה ברומא, שנערך ביוזמת קרן התזמורת הפילהרמונית הישראלית. באורחים: מאסטרו זובין מהטה, מנהלה המוזיקלי של התזמורת, נגניה והפסנתרנית מרתה ארגריך שאף קיבלה במקום  את אות עיטור הכבוד של הרפובליקה האיטלקית .

מי שעוד הרחיקו והגיעו עד לרומא היו כמה וכמה מידידי התזמורת בהם מיכל ומיקי צלרמאיר, יו"ר קרן התזמורת; טלי גוטליב, המנכ"לית; אבי שושני, המזכ"ל; חנה וגדעון המבורגר, נשיא קבוצת הביטוח הראל; טובה וסמי סגול; רות וראובן שריפט, מבעלי אמת מיחשוב; שרה להט, צביה מיתר, גלוריה גולדשטיין, ואחרים.

ביקור זה היה חלק מסיורים אותה מארגנת קרן התזמורת עבור ידידיה, במסגרתה הם מתלווים לנגני התזמורת במסעותיהם ברחבי העולם פעם-פעמיים בשנה. כך למשל, ביקרו החברים בשנים האחרונות  בהודו, סנט פטרסבורג, יפן, ברלין ופולין. יצויין כי כל אחד מידידי התזמורת שיצא לסיור שכזה, הוסיף  רכיב של תרומה לעלויות הנסיעה.

סמי סגול ומרתה ארגריך / צילום: אלה גרטנר
 סמי סגול ומרתה ארגריך / צילום: אלה גרטנר

עניין של טעם: רוטב מסורתי לסטארט-אפ חדשני

ועוד בענייני דורות ומשפחה - השבוע הגיע לביקור בישראל מוגי אוסמו, סגן נשיא קיקומן, המוכרת כיצרנית רוטב הסויה היפנית. החברה, הפועלת מזה כ-300 שנה, מנוהלת באופן מסורתי על-ידי שמונה משפחות.

הסיבה לביקור מיפן: חגיגות חצי יובל של שיתוף פעולה עם המשווקת הישראלית - חברת דיפלומט, כך שאת אוסמו ליוו מוטי כהן, מנהל הפיתוח העסקי בדיפלומט, וגונישי סוואנו, נציג קיקומן אירופה.

אוסמו גם ניצל את הביקור כדי לפגוש סטארט-אפיסטים, ודווקא לא טכנולוגים, אלא כאלה עם רעיונות חדשניים מעולם המזון והמשקאות. כך למשל הוא פגש את ד"ר יוכי חגי מחברת ויניה, המפתחת תוסף תזונה מבוסס על ענבים אדומים ואת ענת לוי, מנכ"לית חברת Wine water.

מוטי כהן, יוכי חגי, מוגי אוסמו וגונישי סוואנו /צילום: איציק בירן
 מוטי כהן, יוכי חגי, מוגי אוסמו וגונישי סוואנו /צילום: איציק בירן