הסנקציות מגיעות: הציוץ של טראמפ שהכעיס את יוצרי "משחקי הכס"

החורף מגיע? אם לא הוא, הנה ההבטחה שהסנקציות בדרך: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ הערב בטוויטר כרזה עליה כתוב "הסנקציות מגיעות - 5 בנובמבר" • רשת HBO הזדרזה להגיב בציוץ משלה: "היינו מעדיפים שלא יעשו שימוש בסימן המסחרי שלנו למטרות פוליטיות"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס  Leah Millis
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס Leah Millis

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא מסתיר את חיבתו לרשת החברתית טוויטר. הנשיא נוהג לצייץ את כל העולה על רוחו - ביקורות על אישים, מדינות או גופים; רמזים מפורשים על תוכניותיו לעתיד; והבטחות או איומים - לפי שיקול-דעתו וללא רסן.

היום (ו') פרסם טראמפ בציוץ חריג מהרגיל כרזה עליה מתנוססת דמותו הלבושה בחליפה, הוא מביט הצידה במבט נחוש, והכיתוב המלווה את הכרזה הוא "הסנקציות מגיעות - 5 בנובמבר".

 

אם למישהו הביטוי נשמע מוכר, הרי שהציטוט דומה באופן חשוד למשפט המזוהה עם הסדרה "משחקי הכס" - "החורף מגיע" (Winter is Coming).

רשת HBO, המפיקה את הסדרה הפופולרית, הגיבה בזריזות בציוץ משלה: "היינו מעדיפים שלא יעשו שימוש בסימן המסחרי שלנו למטרות פוליטיות".

 

כחלק מהחופש האמנותי שנשיא ארה"ב מתיר לעצמו בטוויטר, רק בחודש יולי מתח טראמפ ביקורת חריגה נוספת על הפדרל ריזרב, יום לאחר ראיון שהעניק לרשת CNBC, במהלכו אמר כי "אינו מתפעל" מהמדיניות המחמירה של הבנק המרכזי.

למחרת, ב-20 ביולי, צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "...ארה"ב אינה צריכה להיענש רק מפני שאנו מצליחים כל-כך. הידוק (המדיניות המוניטרית) עתה פוגע בכל מה עשינו. ארה"ב צריכה להשיב לעצמה את כל מה שאיבדה בגלל מניפולציות בלתי חוקיות במטבעות (של מדינות אחרות) ועסקות סחר גרועות. מועד פירעון החוב מגיע, ואנו מעלים את שערי הריבית? באמת?"

מוקדם יותר היום פורסם כי ממשל טראמפ יעניק ל-8 מדינות פטור שיאפשר להן להמשיך לייבא נפט מאיראן, לאחר ההודעה על השבת הסנקציות של ארה"ב על איראן ביום שני השבוע, כך לפי חברי קבינט.