משרד וינרוט מתפצל: עו"ד עמית חדד, המייצג את נתניהו, פורש עם 5 עורכי דין נוספים

המהלך - כ-3 שבועות בלבד אחרי שעו"ד ד"ר יעקב וינרוט הלך לעולמו • המשרד החדש ייקרא "חדד, רוט ושות'" • מטעמו של חדד נמסר כי המשרד החדש יקפיד לחדש את מורשת וינרוט ז"ל • במשרד וינרוט המקורי נשארים שלושת בניו של יעקב וינרוט, יחיאל, דובי וזאב

עו"ד עמית חדד / צילום: אלון רון
עו"ד עמית חדד / צילום: אלון רון

כ-3 שבועות בלבד אחרי שעו"ד ד"ר יעקב וינרוט הלך לעולמו (ב-16 באוקטובר), טלטלה במשרד עורכי הדין יעקב וינרוט ושות': עו"ד עמית חדד, המייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו, פורש ממשרד וינרוט ביחד עם עוד 5 עורכי דין מהפירמה - אריאל רוט, תמר פולק, אליהו וייס, נועה מילשטיין ואביחי יהוסף.

מעניין לציין כי מיד אחרי הפרסום ב"גלובס" על עזיבתו של חדד את משרד וינרוט, הוציא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודעה שבה הבהיר כי "חדד ימשיך בייצוג ראש הממשלה נתניהו".

המשרד החדש יקרא "חדד, רוט ושות'", ומטעמו של חדד נמסר כי המשרד החדש יקפיד לחדש את מורשת וינרוט, אותו מכנה חדד "מורנו יעקב זכרו לברכה". במשרד וינרוט המקורי נשארים שלושת בניו של יעקב וינרוט, עורכי הדין יחיאל, דובי וזאב וינרוט, וכן עורכי דין נוספים. 

ממשרד ד"ר י.וינרוט ושות' נמסר: "משרד ד"ר י.וינרוט ושות׳, עובדיו ושותפיו מאחלים לעו"ד עמית חדד הצלחה בדרכו. את משרד ד"ר י.וינרוט ושות' ימשיך להוביל ד"ר יחיאל וינרוט יחד עם צוות השותפים הבכירים, עודד נשר, דודו ג'והן וד"ר אמיר שויצקי, שעבד לצדו של מייסד המשרד, ד"ר יעקב וינרוט ז"ל. לצדם של השותפים ממשיך לפעול צוות של כ-20 עורכי דין, המהווים את עמוד השדרה המקצועי והמיומן שימשיך לטפל בלקוחות המרכזיים של המשרד". 

וינרוט - מבכירי עורכי הדין בארץ

ב-16 באוקטובר הלך לעולמו עו"ד יעקב וינרוט בגיל 71 ממחלת הסרטן.

בעשורים האחרונים ביסס יעקב וינרוט את מעמדו כאחד מבכירי עורכי הדין בארץ, אם לא הבכיר והמוכר מכולם. למצעד הלקוחות שחלפו במשרדו לא היה שני. הוא ייצג, בין היתר, את ראש הממשלה המנוח, אריאל שרון; את שר הפנים, אריה דרעי; את הרמטכ"ל והשר לשעבר, רפאל איתן המנוח; את השר לשעבר מאיר שטרית; את שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון; את שר הביטחון, אביגדור ליברמן; את אנשי העסקים מיכאל צ'רנוי, מוטי זיסר, תד אריסון המנוח ולב לבייב; וגם את מרגלית הר-שפי וחברי המחתרת היהודית; ועוד ועוד.

הלקוח הבכיר והבולט ביותר של וינרוט ומשרדו היה ראש הממשלה נתניהו. וינרוט היה קרוב מאוד לנתניהו וייעץ לו כיצד להתמודד עם חקירתו בעבר בפרשת עמדי, כמו גם עם חקירתו בהווה בפרשות 1000, 2000, ו-4000. וינרוט המשיך לייעץ לנתניהו ולסנגר עליו בתקשורת גם בימי מחלתו הקשים. וינרוט ייצג גם את רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, העומדת לדין בפרשת הזמנת הארוחות למעון ראש הממשלה. וינרוט סבר כי נתניהו צריכה להגיע להסדר עם הפרקליטות, ובעקבות חילוקי דעות מקצועיים עם עורך דינה הנוסף, יוסי כהן, פרשו וינרוט וחדד מהייצוג של שרה נתניהו לאחרונה, זמן קצר לפני שוינרוט הלך לעולמו.

ממשרדו של וינרוט יצאו לאורך השנים עורכי דין בכירים ומוכרים, ובהם נבות תל-צור, ירון קוסטליץ (המייצג כיום את שרה נתניהו), בעז בן-צור, השופט המחוזי בתל-אביב גרשון גונטובניק, אלון רון, עודד גזית, מורן כרמון ורבים נוספים, שכולם היו בני ובנות טיפוחיו של וינרוט.

בפוסט שכתבה עו"ד מורן כרמון אחרי מותו של וינרוט, היא ניסתה לתאר את ההשפעה הרבה שהייתה לו על מי שעבד במשרדו: "היה משהו במשרד הזה שהביא אליו אנשים מיוחדים מאד. לא רגילים, לא פשוטים, לא תמיד נעימים או נחמדים - אבל יוצאי דופן. ולפעמים אני תוהה איך הגענו, כל הקוקואים החביבים של עולם המשפט, דווקא למקום הזה, מה משך אותנו למשרד לא גדול, משפחתי מדי, חרדי מדי, מטורלל מדי, ומה קרה לנו שם, שהותיר בנו את חותמו. איך קרה שדווקא וינרוט במידה רבה מאד השפיע כך על חיי המקצועיים והאישיים". 

חדד - מבני טיפוחיו הבולטים של וינרוט

עמית חדד היה האחרון בעורכי הדין הבולטים שהם בני טיפוחיו של וינרוט. חדד הגיע לפירמה לפני כמה שנים והצטרף אליו בייצוג ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ובתיקים נוספים.

חדד ייצג לאחרונה, בין היתר, גם את עינת קליש-רותם, ראשת עיריית חיפה החדשה. באוקטובר 2018 קליש-רותם וסיעתה נפסלו מהתמודדות בבחירות על-פי החלטת מינהל הבחירות, לאחר שעורך הדין של מפלגת העבודה חתם הן על הטפסים שלה והן על אלה של רשימת "אוהבי חיפה" של איש העבודה ישראל סביון. קליש-רותם עתרה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד ההחלטה באמצעות עו"ד חד,ד אך העתירה נדחתה. קליש-רותם ועורך דינה לא ויתרו, ובערעור שהוגש לבג"ץ התקבלו טענותיהם, ונסללה דרכה לראשות העיר.

חדד הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) בהצטיינות ותואר שני בקרימינולוגיה בהצטיינות, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. חדד התמחה אצל שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי ז"ל.