טבע התחזקה אחרי הדוחות: "ההנהלה עושה עבודה טובה; התרופות החדשות עוקפות את הציפיות"

מניית טבע התחזקה ב-13% ביומייים שאחרי הדוחות • בבנק Mizuho ממליצים על המניה ב"קנייה" • בבנק RBC העלו את מחיר היעד למניה מ-19 ל-22 דולר: "מכאן, הסיפור של טבע הוא סיפור של שלושה חלקים: מציאת התייצבות בגנריקה, הגבלת הירידה של הקופקסון והנעת צמיחה מכיוון התרופות אוסטדו ו-Ajovy"

הקופקסון של טבע / צילום: shutterstock
הקופקסון של טבע / צילום: shutterstock

מניית טבע  עלתה בימים חמישי ושישי בניו יורק ב-13.1%, על רקע העלאת התחזית שלה לשנת 2018 והדוחות הרבעוניים שעקפו את תחזית הרווח של האנליסטים.

חברת התרופות טבע דיווחה ביום חמישי על הכנסות של 4.5 מיליארד דולר, הפסד נקי חשבונאי (GAAP) בסך 273 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP (בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים) של 694 מיליון דולר ברבעון השלישי. בסוף שבוע המסחר ננעלה המניה במחיר של 22.6 דולר שמשקף לטבע שווי שוק של 23 מיליארד דולר, בדיוק שנה לאחר השפל שאליו צללה המניה כשהגיעה למחיר של 11.16 דולר.

המלצות אנליסטים על מניית טבע לאחר הדוחות
 המלצות אנליסטים על מניית טבע לאחר הדוחות

בתגובה לדוחות, בבנק ההשקעות RBC העלו את מחיר היעד למניית טבע מ-19 דולר ל-22 דולר, שנמוך ב-2.6% מהמחיר הנוכחי, ונותרו בהמלצת "תשואת שוק". האנליסט רדנל סטניקי כתב כי טבע הציגה רבעון חיובי, וכי המניה זינקה ביום חמישי על רקע הציפיות הנמוכות. "מכאן, הסיפור של טבע הוא סיפור של שלושה חלקים: מציאת התייצבות בגנריקה, הגבלת הירידה של הקופקסון והנעת צמיחה מכיוון התרופות אוסטדו ו-Ajovy", העריך סטניקי.

להערכתו, החלק המתייצב של העסק הוא כ-50% מההכנסות (הגנריקה בארה"ב), כאשר קצב ההכנסות הרבעוני ממנו יגיע ל-800 מיליון עד מיליארד דולר, ויסייע ל-ראות (visibility). החלק היורד כולל את הקופקסון ואת המוצרים המקוריים לתחום הנשימה ProAir ו-QVAR. לדבריו, הקופקסון מציג תוצאות טובות יותר מהצפוי על רקע התחרות הגנרית ומסייע בטווח הקצר לטבע להוריד את המינוף, הן בזכות תרומתו לתזרים המזומנים והן בזכות תרומתו ל-EBITDA.

על החלק הצומח של טבע, התרופות אוסטדו ו-Ajovy, כותב האנליסט כי "השאלה הגדולה היא האם מנועי הצמיחה הללו יספיקו כדי לפצות על הירידה הצפויה במוצרים המסורתיים".

כבר חסכה 1.8 מיליארד דולר בהתייעלות

גם בקרדיט סוויס מתייחסים לתרופה Ajovy, שטבע השיקה לאחרונה ומיועדת לטיפול במיגרנה. לדברי האנליסט ואמיל דיוואן, ישנם סימנים ראשוניים מעודדים הנוגעים להשקת התרופה - דבר שיחד עם דברי הנהלת טבע בנוגע לסימנים של התייצבות בגנריקה, וההתקדמות בתוכנית ההתייעלות - הוביל לעלייה במניה. להערכתו, העובדה ש-20% מהמטופלים משתמשים במינון הרבעוני של Ajovy חיובית משום שרק לתרופה זו יש מינון רבעוני, וזה הדבר שמבדל אותה ביחס למתחרות בשוק (בעלות המינון החודשי).

קרדיט סוויס נותר נייטרלי בהמלצתו על טבע, ומחיר היעד למניה נשאר 26 דולר.

בבנק Mizuho הגישה חיובית יותר, וההמלצה היא "קנייה" במחיר יעד של 29 דולר (מחיר בו המניה לא ביקרה מאז הנפילה הגדולה בקיץ 2017). האנליסטית אירינה קופלר כתבה בתגובה לדוחות כי הדוחות היו חזקים, וכי היא מאמינה שההנהלה עושה עבודה טובה.

לדבריה, הקופקסון מוכיח שהוא הרבה יותר עמיד מהצפוי, התרופה אוסטדו עוקפת את הציפיות והשקת Ajovy מעודדת. כל זאת, כאשר במקביל, טבע כבר הגיעה לחיסכון של 1.8 מיליארד דולר בעלויות במסגרת תוכנית ההתייעלות.